Welk UV filter is beter???


W

WesleyMunnik

Guest
In mijn enkele maanden draaiende 120 liter bak heb ik last gekregen van groene zweefalgen, dit door een periode van overbelichting. Nu wil ik dit doormiddel van een UV filter gaan aanpakken maar weet niet welk filter.

Nu heb ik 2 opties open staan


De Aquael unifilter, deze is ook een normaal filter en die kan dus extra gaan filteren naast mijn Superfish Aquaflow 300 welke stabiel draait.

De 2de optie die ik heb is de Sera algovec UV


Dit is puur alleen een UV filter


Welk filter zou jullie advies zijn voor het aquarium.

Alvast bedankt

Wesley
 
Als ik een UV filter nodig hebben wil ik niet knoeien met apparaten die ik tussen mijn filter moet koppelen. Onderstaande variant gebruik ik, de 9 Watt versie. Je hangt het ding eenvoudig in je bak en zet hem aan. Wanneer hij niet meer nodig is, de omgekeerde weg. Simpel ding maar prima werkend!

 
De 2 bovenstaande hoef ik niet tussen mijn bestaande filter koppelen maar is net als die Aliexpress filter een seperaat ding die je gewoon los in de bak erbij hangt.
 
Als ik een UV filter nodig hebben wil ik niet knoeien met apparaten die ik tussen mijn filter moet koppelen. Onderstaande variant gebruik ik, de 9 Watt versie. Je hangt het ding eenvoudig in je bak en zet hem aan. Wanneer hij niet meer nodig is, de omgekeerde weg. Simpel ding maar prima werkend!


De link werkt niet?
Zegt dat die niet verstuurt naar amerika.

Mvg ronald
 
Heb je die permanent in de bak Ben en hoeveel uur heb je die aan per dag? Of gebruik je die enkel als het nodig is?
 
Heb je die permanent in de bak Ben en hoeveel uur heb je die aan per dag? Of gebruik je die enkel als het nodig is?
Eigenlijk heb ik het ding nauwelijks gebruikt. Hij hangt dus bijna niet in mijn bak. Naar mijn idee is het niet nodig om een UV-c 24/7 te gebruiken. Maar als hij nodig is blijkt het gebruik veel eenvoudiger dan een UV-c lamp die je tussen je filterslangen moet knutselen. Je hangt hem in je bak en steekt de stekker in het stopkontakt, eenvoudiger kan het niet. Het is er een met een echte lamp waar het water omheen draait niet met zo'n ledje waarbij, zo denk ik, de contacttijd veel te kort is. Waar ik sowieso niets meer tussen wil hebben, ook al omdat ik met een reaktor werk.
 
Die Aquael heeft een LED UV lampje en zoals ik het begrijp heeft die van Sera wel een 'echte' UV-C lamp. Ik geloof niet zo in de kracht van een klein UV LED lampje en zou dan ook zeker voor die Sera kiezen.
 
Bedankt voor de reacties, de Sera gaat besteld worden voor het aquarium.
 
Sinds een week de Sera Algovec UV in combinatie met de Sera watten in het aquarium zitten, bij enkel s'nachts draaien van de UV filter is het water na ongeveer 5 dagen weer helemaal kraakhelder geworden. Echt een aanrader die van Sera
 

Terug
Bovenaan