Welke alg is dit en hoe kom ik er vanaf?

Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Welke alg is dit? En wat is de oorzaak hiervan en hoe kom ik er vanaf. Dat zijn de vragen natuurlijk.

De alg zit vooral op het stuk hout en de achterwand waar het licht niet wordt gedimd door drijfplanten. Tevens zit het op het houdertje van het verwarmingselement. Het is niet heel storend, ik kan het vrij snel verwijderen, maar het komt wel telkens terug.

Ik voeg dagelijks EasyCarbo toe, twee keer per week Profito en wekelijks doseer ik het nitraat en fosfaat gehalte tot een 10:1 verhouding.

Nog meer informatie nodig?

 
Lijkt me baardalg en dat krijg je soms op dode materialen en al helemaal waar veel licht opvalt want dat is iets wat de alg wel fijn vind. Je kan het met een spuitje en carbo inspuiten.
 
Als het baardalg is pak dan de oorzaak aan. Meer/betere watercirculatie en als je co2 gebruikt verhoog hem en houdt hem stabiel.
 
Als het baardalg is pak dan de oorzaak aan. Meer/betere watercirculatie en als je co2 gebruikt verhoog hem en houdt hem stabiel.

Ondanks dat zie je vaak wel wat opduiken op dode objecten is mijn ervaring. Ik volg de EI en heb een co2 van zo n 30mg maar op bv de verwarming wil je het weleens zien zitten.
 
Terug
Bovenaan