M
Michaela
Guest
Welke alg is dit en wat kan ik eraan doen?
Dat is een soort spuitbus (goedkoopste co2 oplossing). Van colombo volgens mij, iets van 11 euro (wegwerpspuitbusjes). Licht staat wel lang aan en ik zie dat je planten hebt die langzaam groeien. Ik zou zeker het licht terug schroeven (zit hier op 8 uur per dag met langzaam groeiende planten).
Gezien de vertakkingen verwacht ik Staghorn. Niet te veel het substraat omwoelen (voor mij is dat altijd een trigger voor een takje staghorn hier en daar), stroming nalopen en filter (gedeeltelijk) reinigen.
Jong geleerd oud gedaanMijn zoontje moest natuurlijk ook even de water waardes nakijken of mama het wel goed had gedaan 😀
Bekijk bijlage 17103
Jong geleerd oud gedaan![]()
Zelf zou ik in jou geval voor steeds één aanpassing per keer gaan, door het licht aan te passen zal de voedingsbehoefte voor de planten dalen, mogelijk is extra Co2 dan niet noodzakelijk, je probleem is niet zo heel erg dus probeer ook veel handmatig weg te halen.Ga ik eens op zoek naar zo'n spuitbus.. zal het licht terug naar 8u per dag zetten.
De bodem. ;-)Wat bedoel je met Substraat omwoelen?
De bodem. ;-)
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.