Welke alg is dit?

dan zou heel me bakken vol zitten met van alles en nog wat zitten maar dat is niet het geval ik gebruik maar heel weinig voeding en veel licht 12 uur per dag. mijn logica is minder voeding geven zodat da spul nie groeit en mischien gewoon met sponsje er af halen en mis drijf planten gebruiken Sins ik dat doe zie ik alleen maar schonen planten

het komt alemaal neer op een evenwicht van je eco systeem. ik start al me bakken vol met alg en naar 6 maande gaat het weg tot ik aleen alg op de ruiten heb groeien dat ik gewoon weg kan vegen het kan ook werken om je ruiten niet schoon te maken zo dat daar de algen gaan groeien en niet op je planten je bak beter in even wicht kan komen

 
Dat kan patton maar voedingstekorten geven in de regel algen en geen bak is gelijk. Jouw bakken kun je niet vergelijken met een beplantte bak zoals die van Nicole denk ik;). Maar goed daar is in de chat ook al het een en ander over gezegd en als het bij jou werkt dan is dat prima natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat het ook in een andere bak werkt.
 
Dat kan patton maar voedingstekorten geven in de regel algen en geen bak is gelijk. Jouw bakken kun je niet vergelijken met een beplantte bak zoals die van Nicole denk ik;). Maar goed daar is in de chat ook al het een en ander over gezegd en als het bij jou werkt dan is dat prima natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat het ook in een andere bak werkt.
er blijft niks over voor de alg om te groeie als de planten alles opnemen dus vandaar minder voeding zou kunnen werken. ik draaie hier me vijver op puur regen water zit ook geen voeding in geen algen te vinden maar met jouw theorie zou er dan alg moeten groeien terwel de planten ecologie de algen weg houd
 
Ik kom nog met een reactie patton, maar ik wil de video nog even bekijken. Moet daar even rustig de tijd voor hebben.
 
er blijft niks over voor de alg om te groeie als de planten alles opnemen dus vandaar minder voeding zou kunnen werken. ik draaie hier me vijver op puur regen water zit ook geen voeding in geen algen te vinden maar met jouw theorie zou er dan alg moeten groeien terwel de planten ecologie de algen weg houd

Laat maar eens een leeg aquarium in de tuin vollopen met regenwater en daar krijg je echt wel groene algen in hoor. Algen hebben zo weinig voeding nodig dat ze al genoeg hebben aan niks kun je bijna zeggen. Als voeding de oorzaak was dan zouden alle gebruikers met de EI de bak vol algen hebben. Verantwoord voeding toedienen zorgt niet voor algen. Juist tekorten veroorzaken algen omdat de plant dan niet goed meer groeit en de alg zn kans grijpt.
 
Sins ik dat doe zie ik alleen maar schonen planten
Schone planten wel maar ontzettend groene ruiten en ik zag bv ook alg op een steen en niet zo zuinig. De planten zijn wellicht schoon, maar sorry, ik wil je niet beledigen. Onze situatie is heel anders. Mijn bakje staat in de woonkamer en ik zou het geen gezicht vinden als het bakje er zo bij stond. Zoals gezegd, onze situatie is verschillend: kweekstelling tegenover woonkamer



het komt alemaal neer op een evenwicht van je eco systeem.
Mee eens, meerdere wegen leiden echter naar Rome. Als voeding algen in de hand zou werken zouden de vele bakken die op EI draaien vol moeten zitten met algen.


tot ik aleen alg op de ruiten heb groeien

om je ruiten niet schoon te maken zo dat daar de algen gaan groeien en niet op je planten je bak beter in even wicht kan komen
Meen je dat nou werkelijk voor in een woonkamer?

er blijft niks over voor de alg om te groeie als de planten alles opnemen dus vandaar minder voeding zou kunnen werken.
Algen kunnen met veel minder toe dan planten. Neem de regenton van John. Tegen de tijd dat een plant tekorten laat zien groeien algen nog vrolijk door.

Minder voeding kan wel werken hoor, heb ik zelf ervaren bij mijn eerste bakje, alleen waterwissels, geen macro's en geen sporen erbij. Door de vissen zal er zeker NO3 en PO4 in het water zijn gekomen. Alleen, het is 'not my cup of tea'. Ik heb ervaren dat het toevoegen van plantenvoeding, ook als het veel is zoals bij de EI, prima zonder algen kan.

Ik moet ook kijken na wat dit bakje heeft meegemaakt de afgelopen maanden, en in mijn achterhoofd houden dat het daarvoor altijd zonder alg gedraai heeft (met hetzelfde regiem en zelfs met de EI). Er is dus iets veranderd in dat bakje wat de algen veroorzaakt heeft (wellicht inderdaad een NH3/4 piek na de Bactopur Direct kuur) maar dat is niet de hoeveelheid plantenvoeding.
Daarom lijkt het me ook erg onwaarschijnlijk dat plantenvoeding hier de oorzaak is.
 
maar ik wil de video nog even bekijken. Moet daar even rustig de tijd voor hebben.

Mja, ik vond het eerlijk gezegd geen meerwaarde om nog maar eens een hoop gelul te horen van een extreem nasale Amerikaan met een garage vol hoofdzakelijk overbevolkte crappy bakjes waarvan de meerderheid onder de algen zit...
:sorry:


er blijft niks over voor de alg om te groeie als de planten alles opnemen dus vandaar minder voeding zou kunnen werken. ik draaie hier me vijver op puur regen water zit ook geen voeding in geen algen te vinden maar met jouw theorie zou er dan alg moeten groeien terwel de planten ecologie de algen weg houd

@gpatton : Plantenvoeding geeft GEEN algen!
Hoeveel keer moet het gezegd worden voor jij het gaat geloven?
Je redenering "minder voeding = geen algen" klopt gewoon niet. Misschien wel in kweekbakjes met zwakke verlichting maar niet in plantenbakken (waar de nadruk ligt op de planten). Honger je planten uit en ze zullen tekorten en dus ook algen laten zien.
Een plantenbak is iets anders dan kweekbakken.

De bakken in het filmpje zijn allesbehalve plantenbakken. Die bakken zien er trouwens niet uit naar mijn mening. De helft of meer van de bakken is zwaar overbevolkt, meer algen dan planten...

Het is leuk dat die man er zelf fier genoeg op is om ze te delen in zo'n filmpje maar in zijn geval zou ik me een beetje stilletjes op de achtergrond houden...
;):D

De kerel in dit filmpje heeft duidelijk nul verstand (van planten), vissen zijn zijn specialiteit (en dan nog: het is maar een matige specialiteit. Zijn specialiteit lijkt me eerder overbevolking :stars:).
Die kerel weet zelfs niet hoe hij het groene water in een paar van zijn bakken kan doen verdwijnen???
Dus hij heeft nog veel te leren.
Ik denk zelfs zeker te weten dat deze man niets te leren heeft aan Nicole.
Iedereen kan zich zo profileren als kenner maar zo werkt het niet hoor. Bij mij pakt zoiets niet alleszins :rolleyes:.
Op een bepaald moment is hij zelfs 'tevreden' over wat drijvende, lelijke rotala green naast een wolk drijvende algen aan het oppervlak? :D:D:thumbs:

Misschien moet jij eens proberen om te geloven en te aanvaarden dat het houden van een plantenbak iets anders is dan kweekbakjes?
Dat jij in de kweekbakjes geen voeding geeft en geen algen ziet heeft andere redenen.
Het zijn gewoon super lowtech bakken, kweekbakken, geen bakken vol planten (die voeding nodig hebben!!)

Niet slecht bedoelt hoor maar je kan volgens mij beter geen advies geven omtrent algen in plantenbakken als je zelf alleen maar ervaring hebt met je kweekbakken.
Ik zal bijvoorbeeld niet rap kweekadvies geven inzake garnalen, net om deze reden.
Het is een compleet andere discipline dus ofwel probeer je zelf eens een plantenbak (algvrij) te houden ofwel concentreer je je op kweken en aanvaard je dat je inzake algen en plantenvoeding geen echte kenner bent... :juggle:


Laat maar eens een leeg aquarium in de tuin vollopen met regenwater en daar krijg je echt wel groene algen in hoor.

Inderdaad.
Ik heb een aquarium buitenstaan, hij staat er al bijna een jaar zonder iets aan te doen. En wat denk je? Hij zit vol groen water!
Dus ik schep daar wekelijks een paar emmers uit en voeder dat aan mijn watervlooien.
En wat zie je dan?
Het water in de bak van de watervlooien wordt groen.
De watervlooien eten dat op, het water wordt helder :eek:
De watervlooien worden dikker en leggen eitjes.
Ik vang er een paar uit en doseer wat groen water.
Enzoverder enzovoort.

Dus misschien kan je je Amerikaanse vriend eens het advies geven om een zakje of twee watervlooien in zijn groene bakken te gooien? :D:D
Dan leert hij ook eens iets...
:juggle::juggle:
 
Na 1 minuut in het filmpje zie je discussen, een koppel, in een bakje van hooguit 20 liter... :thumbs:

Op 3.43 zie je zijn stelling met kilivisjes.
Die beestjes zitten in minder dan 2 liter water. Misschien wel 100 van die bakjes...

Het is gewoon een vissen concentratiekamp. K*tamerikanen, dat zeg ik als ik zoiets zie.

Wat een kansloze l*l zeg!!:stom:

Dat je dit als voorbeeld aanhaalt is zeer fout, sorry dat ik het zeg.
 
Laat maar eens een leeg aquarium in de tuin vollopen met regenwater en daar krijg je echt wel groene algen in hoor. Algen hebben zo weinig voeding nodig dat ze al genoeg hebben aan niks kun je bijna zeggen. Als voeding de oorzaak was dan zouden alle gebruikers met de EI de bak vol algen hebben. Verantwoord voeding toedienen zorgt niet voor algen. Juist tekorten veroorzaken algen omdat de plant dan niet goed meer groeit en de alg zn kans grijpt.
ik zeg tog een planten ecologie
ALS DE PLANTEN GROEIEN BLIJFT ER NIKS OVER VOOR DE ALGEN OMTE GROEIEN
 
[Q
Na 1 minuut in het filmpje zie je discussen, een koppel, in een bakje van hooguit 20 liter... :thumbs:

Op 3.43 zie je zijn stelling met kilivisjes.
Die beestjes zitten in minder dan 2 liter water. Misschien wel 100 van die bakjes...

Het is gewoon een vissen concentratiekamp. K*tamerikanen, dat zeg ik als ik zoiets zie.

Wat een kansloze l*l zeg!!:stom:

Dat je dit als voorbeeld aanhaalt is zeer fout, sorry dat ik het zeg.
die beesten zitten in behandeling tege parasieten etc omdat die net heeft gekocht ...... die vent draait geen filters op zijn bakken hea om mee te beginnen .
 
ik zeg tog een planten ecologie
ALS DE PLANTEN GROEIEN BLIJFT ER NIKS OVER VOOR DE ALGEN OMTE GROEIEN

En wat hebben planten nodig om te groeien?
 
En wat hebben planten nodig om te groeien?
je ziet het tog niks aleen gravel verdome mensen lopen hier de wijs neuzen uit te hangen maar ik heb me huis werk gedaan en ik pas deze methode met suc6 binnen en buiten toe.
 
die vent draait geen filters op zijn bakken hea om mee te beginnen

Top!
Zo moet het.... NIET!!!!!

die beesten zitten in behandeling tege parasieten etc omdat die net heeft gekocht

Je kan zeggen wat je wil, ik zie alleen maar dierenleed, lelijke bakken en een compleet onterecht snoeverige Amerikaan die niet weet hoe slecht hij eigenlijk bezig is...
:deal:
Hij zou beter geen vissen meer kopen en een kleine poging doen om de dieren die hij heeft beter te verzorgen.
Geen filters, al 6 weken geen waterwissels... :help:

En dat vind jij de moeite om als voorbeeld te posten?
:stom::sorry:
 
je ziet het tog niks aleen gravel verdome mensen lopen hier de wijs neuzen uit te hangen maar ik heb me huis werk gedaan en ik pas deze methode met suc6 binnen en buiten.
Planten leven van de lucht.

Patton, meerdere wegen leiden naar Rome... of niet?
 
Top!
Zo moet het.... NIET!!!!!



Je kan zeggen wat je wil, ik zie alleen maar dierenleed, lelijke bakken en een compleet onterecht snoeverige Amerikaan die niet weet hoe slecht hij eigenlijk bezig is...
:deal:
Hij zou beter geen vissen meer kopen en een kleine poging doen om de dieren die hij heeft beter te verzorgen.
Geen filters, al 6 weken geen waterwissels...

En dat vind jij de moeite om als voorbeeld te posten?
:stom::sorry:

vind ik zkkr willem ik leer teminst van deze mensen en je ziet genoeg planten in ze bakken meesten geen co2 etc in dat filmpjes heeft 6 weken geen water change gedaan geen voeding toegevoeg maar je ben blijkbaar alemaal te dom om het te snappen
 
Planten leven van de lucht.

Patton, meerdere wegen leiden naar Rome... of niet?
het gaat tog om de methode moet ik jouw hier gaan uit legen hoe de wereld werkt of wat hij gooit gravel in die bak en planten boven water en onder water en geen algen komen geen voeding nodig klaar tog ..
 
Patton, jij hebt inderdaad de waarheid in pacht.
 
Voor mij einde discussie wat betreft dit onderwerp plantenvoeding, is nu toch alleen maar modder smijten. Anderen laat ik natuurlijk vrij in hun beslissing.
 
ja want ik ben enige die met enige bewijzen of argument hier komt
 
ALS DE PLANTEN GROEIEN BLIJFT ER NIKS OVER VOOR DE ALGEN OMTE GROEIEN

Dus we kunnen beter niks toevoegen want dan is er geen eten voor de algen en dan krijgen we dus ook geen algen:stars:. Ik geeft het op:sorry:
 
Je kan een blaadje afknippen en in een glas water met goed licht fotograferen.
Ik heb een foto, hoop dat hij duidelijk genoeg is. Ik heb mijn gedacht, laat het eerste aan jullie over.

Wat betreft de verhoudingen. Dit is een blaadje van de Anubias nana 'Paxing'. Nog kleiner blad dan de gewone nana.
Er lijkt ook green spot algae op te zitten maar kan dit met het blote oog niet waarnemen.

alg nana paxing.JPG
 
Ik heb een foto, hoop dat hij duidelijk genoeg is. Ik heb mijn gedacht, laat het eerste aan jullie over.

Wat betreft de verhoudingen. Dit is een blaadje van de Anubias nana 'Paxing'. Nog kleiner blad dan de gewone nana.
Er lijkt ook green spot algae op te zitten maar kan dit met het blote oog niet waarnemen.

Bekijk bijlage 269622
100% staghorn
 
Dat is zo vertakt dat het wel een boom lijkt dus duidelijk Staghorn inderdaad.
 
er blijft niks over voor de alg om te groeie als de planten alles opnemen dus vandaar minder voeding zou kunnen werken.
Jij gebruikt dus helemaal geen voeding als ik het goed begrijp. Jij hebt voornamelijk kweekbakken als ik het goed heb. Hoeveel planten zitten hier dan ongeveer in? En heb je helemaal geen alg of alleen wat op stenen en ramen? Misschien een foto? Serieuze vragen uit interesse.
 
Dus we kunnen beter niks toevoegen want dan is er geen eten voor de algen en dan krijgen we dus ook geen algen:stars:. Ik geeft het op:sorry:
????? ja man geen voeding heb ik gezecht....
 
Jij gebruikt dus helemaal geen voeding als ik het goed begrijp. Jij hebt voornamelijk kweekbakken als ik het goed heb. Hoeveel planten zitten hier dan ongeveer in? En heb je helemaal geen alg of alleen wat op stenen en ramen? Misschien een foto? Serieuze vragen uit interesse.
ik gebruik wel voeding maar in veel minderen maten 1/2 ml per week terwel 10ml is recommended op de fles
46a9a003ede99f9d0d4d482c3786c6c7.jpg

https://gyazo.com/46a9a003ede99f9d0d4d482c3786c6c7


ik heb tot paar weken terug ook veel stam planten gehad die stonden in potjes met voedings bodem en deden het prima aleen weg gedaan omdat poep collecters waren in mijn setup zou ik meer planten op de bodem willen groeien moet ik dus meer drijg planten weg halen
 
????? ja man geen voeding heb ik gezecht....

Dus al die verhalen dat algen ontstaan door voedingstekorten zijn onzin? Dus mensen als Tom Barr en vele andere roepen maar wat? Nou blij om dat te horen want dan hoef ik geen nieuwe voeding meer te kopen en dat scheelt best op jaarbasis met al mn bakken hoor.

Nee zonder gekheid patton. Sommige bakken produceren zelf genoeg om goed te kunnen draaien maar in de regel kun je bij een gemiddelde bak niet meer zonder voeding als je algen wil voorkomen. Teveel voeding kan geen kwaad maar te weinig echt wel hoor.
 
Dus al die verhalen dat algen ontstaan door voedingstekorten zijn onzin? Dus mensen als Tom Barr en vele andere roepen maar wat? Nou blij om dat te horen want dan hoef ik geen nieuwe voeding meer te kopen en dat scheelt best op jaarbasis met al mn bakken hoor.

Nee zonder gekheid patton. Sommige bakken produceren zelf genoeg om goed te kunnen draaien maar in de regel kun je bij een gemiddelde bak niet meer zonder voeding als je algen wil voorkomen. Teveel voeding kan geen kwaad maar te weinig echt wel hoor.
eerst verdraaie je me woorden en nuj dit weer kom met bewijs ik heb al bewijs gelevert.
 
Terug
Bovenaan