Welke alg is dit?

C

cabo

Guest
Goedemorgen,

Nu de gekregen bak een paar dagen draait en rustig is wil ik gaan kijken wat ik allemaal kan verbeteren.
Heb de ramen al algenvrij gemaakt alleen nu de plantjes nog bekijken wat ermee moet gebeuren.

weet iemand wat voor algen dit zijn?
Zit een bruin randje om het blad heen.

Volgens mij baardalg toch?
 

Bijlagen

  • alg.jpg
    alg.jpg
    135.5 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt door een moderator:
Na een paar dagen is er nog geen evenwicht in je bak. Het zoeken en vinden van die balans zal een week of vier duren. Je kan eventuele bealging voorzichtig proberen te verwijderen. Maar ga niet met middeltjes o.i.d. werken die vele Locale fish stores graag adviseren. Dat heeft nu nog gen zin. Alg problemen ontstaan doordat er ergens tekorten zijn en die vind je pas nadat je bak stabiel is.
 
Na een paar dagen zou dat erg snel zijn dus ik vermoed dat de planten dit al hadden toen je ze enkele dagen geleden in de bak hebt gezet.
 
Na een paar dagen zou dat erg snel zijn dus ik vermoed dat de planten dit al hadden toen je ze enkele dagen geleden in de bak hebt gezet.

Ja heb de bak in zijn geheel overgenomen & verhuist. Dus alles is zoals het was alleen een andere plek.
 
Ok dus hij draait al langer en zou al ingedraaid zijn. Ik zou eens alle waterwaarden meten want algen duidt in de regel op voedingstekorten. Ik gok dat je baardalg hebt en dat is vaak een co2 tekort. ook wil een Anubia niet teveel licht want dan kan die het blad niet goed beschermen.
 
Terug
Bovenaan