Wat is er nieuw

Welke alg is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Korbes
  • Startdatum Startdatum
K

Korbes

Guest
Hallo,

Sindskort heb ik last van deze aanslag zoals op de foto te zien is.
wUN2Lz8eDd_RO7kM02z24cAygPz8E0oN.jpeg

Is dit draadalg? En wat ik er aan doen.
Ik voeg al co2 toe. 1 belletje per 10ltr per minuut. En mn licht brand nu 13 uur per dag. Dit omdat ik gelezen had dat maanvissen dat op prijs stellen.
Doe ik iets verkeerd?

Nee helemaal niks. Bak draait al maanden op dezelde manier.

Ok, in de link heb je de mogelijke oorzaken kunnen lezen. Is er goede stroming in de bak en wat zijn nu je waarden??
Je zegt 1 bel per 10 liter dus dat zou op 200 liter 20 bellen per minuut zijn. Lijkt me erg weinig want ik doseer op de 190 literbak rnd de 140 bellen namelijk. Maar goed ik ken je waarden verder niet.
Ook 13 uur vind ik wat lang maar ja ik ben geen manenkenner hoor. heb je de alg ook op de planten??

De alg heb ik ook op planten al is het weinig. Ik heb als enige verandering gister de filter uitgezet voor 1 dag. Daarna weer aangesloten. Kan dit de oorzaak zijn en is dat met 1 dag al zo extreem? De waardes zijn temp 26 ph 7.5
Kh 3 dh 5 nitraat 0
Ik las dat de oorzaak van deze alg een nitriet piek is. Kan dat? En is dat de oorzaak echt het uitzetten van d efilter geweest?

En moet ik mn co2 toevoer verhogen naar150 bellen per minuut voor 200 liter?

Nee, dat ligt aan je water en wat je wil bereiken. ik heb dat wel nodig om de ph van 7.9 naar 6.6 te krijgen.
Je kan een continutest aanschaffen zodat je redelijk goed kan zien hoeveel co2 je hebt.
Aan de hand van je waarden is het ruw vast te stellen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan