Wat is er nieuw

Welke Alg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Beste,

Aquarium staat nu circa 4 weken, sinds 1 week heb ik deze alg op enkel dit stuk hout.

Waterwaarden:

pH 5,9
gh en kh 3-4
Temperatuur 24 graden

Iemand een idee welke alg het is?

bfjp-4R2DV9J4EeNIcfwUS-NDxdYha76.jpegIMG_7337 by kochstijn, on Flickr

En of hij kwaad kan?.

Groet
Stijn
 
Kan het moeilijk zien maar denk dat het gewoon schimmel is wat heel vaak op hout komt in het begin.
Dat gaat vanzelf weer weg en kan geen kwaad.
 
Natuurlijk ga ik mee met deze heren 😉.
 
Bedankt heren en dames..voor alles is een eerste keer.

Deze schimmel wordt blij opgegeten door vissen of kan ik hem beste met de hand verwijderen?
 
Ja die kan je makkelijk verwijderen met een (nagel)borsteltje onder de kraan.
Of na een tijdje verdwijnt het wel vanzelf. 🙂
 
Slakken vinden het lekker maar je kan het vanavond ook mee onder de douche nemen en goed schoonschrobben natuurlijk! 😉
 
Het verdwijnt vanzelf en kan geen kwaad verder.
 
Vond het zelf een smerig zicht en had na een bepaalde tijd geen geduld meer om te wachten tot het vanzelf wegging 😉
 
Tja jammer dat je niet net als ik veel geduld hebt hoor John 😉.
 
Soms komt het voor dat het bij schoonmaken blijft terugkomen. Dat hebben wij met 1 stuk gehad. Gewoon laten zitten en niks doen was 3 keer zo snel geweest. Maarja, dat weet je vooraf niet 😉

~ Ivo
 
Bacteri�n zijn voedingstoffen uit het hout aan het halen. Dat zie je terug in de vorm van schimmel.
Kan nog weken aanhouden en zelfs iets verergeren als er nog veel voeding in het hout zit. Kan verder geen kwaad.
 
Bedankt allemaal..grappig is dat dit hout al meer dan jaar onderwater in gebruik is..vind het ook niet vervelend ogen en ergens mag het wel blijven past wel bij de natuurgetrouwe bak
 
Dan zou ik het toch eens afborstelen want een jaar is wel lang hoor.
Het lijkt op de lichte stukken op de schimmel maar zoals gezegd is het lastig oordelen zo,kan je een foto maken met wat meer verlichting?
 
Het geconstateerde kan ook optreden bij reeds ingewaterd en lange tijd in gebruik geweest hout van de ene bak naar de andere bak wordt verplaatst. Zelf meegemaakt met spiderwood. Ons vermoeden is vanwege 'iets' aan/in het water in de nieuwe bak dat anders is (bepaalde bacteri�n?). Dat zou ook goed aansluiten bij de reden die Melvin aanhaalt, de baccies.

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan