Wat is er nieuw

welke algeneter is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jejachmi
  • Startdatum Startdatum
J

jejachmi

Guest
W1GyJo4iu23m6xW_n0_nJTkCirIbFwu4.jpeg

welk soort is dit>
en hoelang word ie.

Plectostomus, wordt ong 50 cm.

te groot voor een 1m bak dus,..

Ik tel 12 graten in de rugvin en dat maakt het een Pterygoplichthys. Exacte soort durf ik niet te zeggen van deze foto, het zou L164 kunnen zijn of multiradiatus.

MEt Pterygoplichthys zit je toch al snel aan de 35 a 45cm. Jouw bak lijkt me geen 2 meter bak dus....

nee zoals de reactie voor jou.
1m bak.

Heb er zo 3 gehad,in de 1.60 m.
Nooit meer.

hahahaha hoezoo niet ?

jejachmi zei:
nee zoals de reactie voor jou.
1m bak.

Waarom koop je dan zo'n reuzevis?

jejachmi zei:
hahahaha hoezoo niet ?

Denk omdat ze knap lomp zijn als ze groter worden en, net zoals de meeste loricariidae zijn het poepmachines.

neej ik hem hem niet gekocht,
ik heb deze foto van mp, ik wil nog een mooie algenter erbij.
ik dacht vraag eerst even voordat ie mij te groot word.

maar heb besloten om ancistrus sp. gold te nemen.

kruisen die met ancistrus cf. cirrhosus

Ah, verstandig! Zouden meer mensen moeten doen

Beetje lastig te zeggen, veel kleur varianten ancistrus komen uit ancistrus cf. cirrhosus dus ja.

dus het zou kunnen?
niet dat ik het erg vindt ofzo. maar gewoon even vragen.

ik heb nu in mijn bak 1m en 2 vrouwen waarvan 1 nog rijp moet worden.

wat zou ik dan nemen van die andere 1 m 1 vrouw>

dan heb ik 2 manetjes en 3 vrouwen.

dat zal we genoeg zijn toch?
en da heb ik nog verschillende babys die nog een jaartje of moeten groeien voordat ze uberhaupt eitjes kunnen leggen.

Is twee vrouwen niet genoeg in een meter. Ze fokken als konijnen, dus heb je er straks 3 x 50 x 50 x 50 x 50.
Ik heb ook twee "gewone"vrouwtjes in mijn ene bak en 2 L144 (waarvan de ene nog erg jong) in een andere.
5 zouden er echt teveel worden naar mijn mening en zeker als het "grote fokken" begint.

Ben het met Aad eens eigenlijk

Guppy mannen. 😉 Ze worden 4cm. 😛

Botia zei:

???

jejachmi zei:
Botia zei:

???
Kijk eens naar de achtergrond van die foto. 😀 En Guppen eten ook hoofdzakelijk algen van nature.

hd45RTd52EPEYdSl0shqPrOis6Czp33x.jpeg

Meer algen nog dan die Pterygoplichthys zeker?

~ Ivo

Als je een paar duizend Guppen hebt wel. 😛

Ludger zei:
Pterygoplichthys pardalis is het.

Goed gespot! En da's de dwerg Pterygoplichthys die "maar" hooguit 35cm wordt.

jeroenw zei:
Ludger zei:
Pterygoplichthys pardalis is het.

Goed gespot! En da's de dwerg Pterygoplichthys die "maar" hooguit 35cm wordt.

nog te groot 😀

Ja, ehh.. klagen bij Ruinemans, die hebben schijt aan afmetingen en aan fatsoenlijke informatie bij hun vissen.

jeroenw zei:
Ja, ehh.. klagen bij Ruinemans, die hebben schijt aan afmetingen en aan fatsoenlijke informatie bij hun vissen.
Waarom klagen bij de groothandel waar jou winkel zijn dieren haalt?

Dus als jij een stoel koopt bij de meubelzaak en je zakt er na een dag doorheen, ga je klagen bij de meubelfabriek ipv bij de meubelzaak?

Botia zei:
jeroenw zei:

Dus als jij een stoel koopt bij de meubelzaak en je zakt er na een dag doorheen, ga je klagen bij de meubelfabriek ipv bij de meubelzaak?

Om in mijn vakgebied te blijven : In de aansprakelijkheidssfeer zou je ze beide kunnen aanspreken Bart. Ik zou overigens eerst naar de winkel gaan maar denk dat Jeroen een redelijk punt heeft qua informatie e.d. (Ruinemans verkoopt ook nog steeds de Corydoras Julii, die in feite Trilineatus is. Of hebben ze dat net aangepast.)

Groet,
Aad

Botia zei:
jeroenw zei:

Als er een ontwerpfout zit in de stoel reken ik erop dat mijn leverancier dat oplost maar zal ik zeker de fabriek erop aanspreken. Daarnaast vind ik het de verantwoordelijkheid van zowel de fabriek als de meubelzaak om geen stoelen te verkopen waarvan ze bij voorbaat al kunnen weten dat deze niet geschikt zijn voor hun doel

De gemiddelde dierenwinkel medewerker heeft de ballen verstand van vissen, een grote importeur zou dat wel moeten hebben. En zolang ze schapkaartjes verspreiden die incompleet en fout zijn vind ik dat ze fout bezig zijn.
Daarnaast heb ik de indruk dat ze af en toe ook aanbiedingen hebben voor de winkels en daar zitten blijkbaar ook hele onzinnige dingen tussen anders kan ik namelijk niet verklaren waarom ik opeens in allerlei winkels Monodactylus argenteus zie opduiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan