Welke anerikaanse cichlide is dit?


Y

Yeamster

Guest
Goedemorgen,
Ik heb gisteren mijn eerste paar cichliden gekocht (midden amerika) maar nu ben ik de naam vergeten van deze vis...
Wie weet de naam??
En ik heb nog een vraag over hun gedrag.
Het is een koppeltje, de grootste trillt regelmatig, nu heb ik gelezen dat dit of terriotaal gedrag is of indruk maken.
Nu doet hij het continu naar het andere visje en de (kleine) vis doet het ook terug.
Alleen ze zittn er pas sinds gisteren in? Is dat niet een beetje snel? Of betekend het mogelijk dan toch dat hij terriotaal is?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20200403_164914.jpg
    20200403_164914.jpg
    107 KB · Weergaven: 102
Dit is Herotilapia multispinosa (regenboogcichlide). Een van de minst territoriale en agressieve "echte cichliden".

Het gedrag dat je beschrijft is baltsgedrag. bij deze soort begint dat bij wijze van spreken direct nadat je ze in de bak loslaat.

Als er vervolgens een nestje van komt, zijn ze wèl wat territoriaal, bij mij eisen ze dan een territorium van 50 x 50 x 50 cm op waarin ze geen enkele andere vis toelaten.
Je hebt dus wel wat ruimte nodig om deze vissen samen met andere soorten te kunnen houden. Het verdedigen van het territorium gaat niet gepaard met bijten, het gebeurt vooral door dreigen, achtervolgen en zonodig een kopstoot en er vallen geen doden en gewonden bij.
 

Terug
Bovenaan