Welke aquarium dieren zijn niet kwetsbaar?

  • Onderwerp starter Dutchturks
  • Startdatum

Jammer te horen. Overigens zijn guppen best robuuste vissen...
Guppy's zijn niet de meest moeilijke vissen.
Guppen uit dierenwinkels zijn erg zwakke, ziekelijke, zware inteelt visjes die je meestal niet lang in leven houdt. Ze hebben een hoge temperatuur nodig, en het water moet echt schoon zijn.

Niet te vergelijken met "gewone" Guppen. Die veel particulieren verkopen.
 
"Erg zwak, zware inteelt en ziekelijke visjes".
Ook zo'n diep gewortelde mening op dit forum dat iedereen hier neerplempt zodra het woord Guppy valt.

Ik zal niet ontkennen dat het mietjes zijn vergeleken met de guppen van, zeg, een jaar of 30 geleden.
Maar als alle guppen uit de dierenwinkel voldoen aan de bovenstaande omschrijving hoe kan het dan dat ze bij mij elke keer gezond oud worden?
Ondanks de buitenbak waar ze in de zomermaanden in zitten en heel wat voor de kiezen krijgen qua waterwaarden en temperaturen?

Tuurlijk.
Ook bij mij groeit er wel eens een krom ruggetje.
Gaat een nieuwe aanschaf na een maand al dood.
Maar dat heb je met andere dieren ook.

Zo extreem als het hierboven en elders op dit forum omschreven is wordt door (mijn) ervaring weerlegd.
En die krijgt zijn vissen ook gewoon van Ruinemans.
 
"Erg zwak, zware inteelt en ziekelijke visjes".
Ook zo'n diep gewortelde mening op dit forum dat iedereen hier neerplempt zodra het woord Guppy valt.

Ik zal niet ontkennen dat het mietjes zijn vergeleken met de guppen van, zeg, een jaar of 30 geleden.
Maar als alle guppen uit de dierenwinkel voldoen aan de bovenstaande omschrijving hoe kan het dan dat ze bij mij elke keer gezond oud worden?
Ondanks de buitenbak waar ze in de zomermaanden in zitten en heel wat voor de kiezen krijgen qua waterwaarden en temperaturen?

Tuurlijk.
Ook bij mij groeit er wel eens een krom ruggetje.
Gaat een nieuwe aanschaf na een maand al dood.
Maar dat heb je met andere dieren ook.

Zo extreem als het hierboven en elders op dit forum omschreven is wordt door (mijn) ervaring weerlegd.
En die krijgt zijn vissen ook gewoon van Ruinemans.
Mijn ervaringen zijn dus duidelijk anders. Die winkelguppen houd ik alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden in leven. De jongen daarvan zijn wel veel sterker.

Ook op mijn werk was de uitval onder Guppen duidelijk hoger dan bij andere soorten.
 
Hmm. Apart.
Misschien pampert de gemiddelde aquariaan zijn guppen wel teveel?
Dat ze bij mij gewoon harder worden?

Ik herken de algemeen heersende mening van de zwakke gup op mijn beurt dus weer niet.

Nogmaals, de gup uit mijn jeugd is er inderdaad niet meer.
(Alleen al qua verschijning: probeer nog maar eens een mannetje te kopen met wel mooie kleuren maar geen waaierstaart.
Of een vrouwtje zonder kleuren. Gebaseerd op de Endler, zeg maar. Ze zijn er eenvoudigweg niet meer (De Endler zelf zie je sowieso nauwelijks meer bij de aquariumboer.)

Maar zo slecht zoals hier zo vaak voorgespiegeld wordt...
 

Terug
Bovenaan