Welke bewoners zijn geschikt?


M

Marrie98

Guest
Ik heb een 30 cm aquariumpje leeg staan en het is ene koudwater bak.
Welke visjes of andere beestjes kunnen er in?
 
Tja er zouden hele kleine visjes in kunnen zoals bv een Rasbora maar persoonlijk zou ik er garnalen indoen. Of een kreeftje.
Je bakje is vrij klein en erg geschikt voor garnalen denk ik.
Hoeveel liter is dit bakje??
 
Veel garnalensoorten kunnen zonder extra verwarming prima in zo'n bakkie worden gehouden. Zou ik waarschijnlijk wel doen, dus zonder vissen.
 
De bak is ongeveer 40 liter.
Hebben garnalen nog speciale eisen qua water etc?
 
Ligt er een beetje aan welke soort garnalen en waar ze vandaan komen. Heb je al iets op het oog?
 
Als vis zou je kunnen denken aan Afrikaanse Blauwoogjes, erg leuke visjes welke me aangeraden werden bij mijn LFS. Heb zelf uiteindelijk voor wat anders gekozen daar ik een iets grotere bak heb maar deze schijnen (volgens de LFS en internet, heb ze namelijk wel nagezocht) erg leuk en geschikt te zijn.
 
Die blauwoogjes (het gaat over Poropanchax normani veronderstel ik) doe je geen plezier met een 30 cm, 40 liter bakje. 50/60 cm kantlengte lijkt er meer op.

~ Ivo
 
Vuurgarnaaltjes vind ik wel erg leuk, maar kunnen die op koudwater?
 
Ook rond de 10 graden? In de winter is het koudste wat ik gemeten heb in die bak is 10 graden...
Hij staat namelijk op mijn kamer en de verwarming is alleen aan als ik er ben, dus het kan er soms best koud worden:s
 
In dat geval is het verstandig om een kleine thermostaat te kopen om temperatuursschommelingen te voorkomen. Deze heb je al voor 5 euro en als je die op bijv. 18 graden Celsius instelt dan verbruik je ook niet zoveel stroom.
 

Terug
Bovenaan