Wat is er nieuw

Welke bodem voor discusvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjeffo
  • Startdatum Startdatum
S

sjeffo

Guest
Welke bodem kan ik het beste gebruiken als ik een discusbak wil opstarten ?

Thnx voor de reactie, had deze site ook al gevonden maar heb ook gelezen dat fijn zand dicht gaat slibben en dat geeft weer verrotting ,volgens mij ook niet bevorderlijk voor me planten en uiteindelijk me vissen

Dan zijn er altijd nog de bodemwoelende slakjes, of filterzand dat niet zo snel dichtslibt 😉

~ Ivo

hahaha bekend gezicht dat deden mijn discussen ook altijd 😛 Soms zelfs zo hard dat het echt flink opstoof.
Ik denk dat het inderdaad verstandig is zand te nemen maar ik raad dit eigenlijk altijd wel aan. Heel veel vissen vinden zand nou eenmaal prettiger dan grind en het oogt een stuk natuurlijker.
Ik heb filterzand van de hornbach en dit is echt super fijn zand om mee te werken. Ook is het zand er tegenwoordig in donkerdere kleuren te krijgen dus mocht je niet van een lichte bodem houden dan is er altijd wel een donkere zand soort te krijgen. Volgens mij ook bij de hornbach.

Thnx voor de reacties .ik ga der wel uitkomen had ook al wat over filterzand gelezen maar niet specifiek voor discussen . Ik denk dat ik voor dat filterzand op pad moet nogmaals thnx

Als je zelf ook nog met regelmaat met de hevelklok er door heen gaat zalt het allemaal wel mee vallen.

middelmaat filterzand 😉 0.75-1.25
Je kunt het kopen bij wildkamp

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan