Welke bodem voor nieuw aquarium?


Gewoon niet goed opgelet... ik was zo blij dat ik m eindelijk ging kopen ;). Heb de aanname gedaan dat er gewoon maar 1 Rio 125 meubeltje zou zijn. Ik wil heel graag die met deurtjes ivm de techniek (losse pomp, co2 set) en heb nu deze https://www.bol.com/nl/p/juwel-staa...A.gdD4JHxxPPKPrFdqzHFMfw_0_29.39.ProductTitle ... heb je er iets aan?

De ruimte waar hij komt is vrijwel klaar, alleen nog plintjes :)
Ik ken het: yippieeeeee eindelijk de spullen bij elkaar gevonden, bestellen, en... oeps. Iets over het hoofd gezien.

Kun je deze niet meer retourneren? Als je er de nieuwprijs voor betaald hebt ben ik bang dat ik je daarin niet heel ver tegemoet kan komen; het is meer leuk voor erbij, dan gooi ik daar een bakje op van 80 cm dat ik nog heb liggen. Maar echt nodig heb ik 'm ook weer niet als ik eerlijk ben. ^^ Ik kan je bijv iets van 25 bieden? Als je net een euro of 100 eraan hebt uitgegeven kan ik me voorstellen dat dat niet enthousiast maakt. Kijk maar als je wilt!

Veel groen is mooi met bruin zand, crypto soorten en vallesneria denk ik zo.
Heb 16 blauwe neons en wil daar een harem pauwooggrondels bij doen, een kleine corydoras soort (habrosus/panda) en misschien een paar koraalplaty's
Nice! Ik ben benieuwd. Upload er t.z.t. maar een stel foto's van? :)
 
Wat bij mij heel goed werkt is een gewone zandbodem met daaronder poeder om kleibolletjesmix te maken. In mijn Rio125 2 zakje kleibolletjesmix onder de zandbodem gestrooit.
Dit werkt 1 jaar en daarna kun je gemakkelijk kleibolletjes toevoegen in de bodem.
Hoef je ook niet elke 3 jaar je hele bodem te vervangen.
Bij de garnalenbakkies moeten we regelmatig de bodem vervangen met PH verlagende bodem.
 

Terug
Bovenaan