Wat is er nieuw

Welke bodem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niekserr
  • Startdatum Startdatum
N

Niekserr

Guest
Hallo allemaal,

Ik was aan het kijken voor een bodem voor in mijn bakje dat er misschien komt. Ben druk bezig met kijken of het financieel mogelijk is, en het belangrijkste: of het mag van mn moeder. (Ben ook nog maar 17 jaar oud).

Wat is nou een geschikte bodem voor een garnalenbakje van 40*25?
Ik vind die bodems met die ronde korrels wel leuk, zat zelf te denken aan zoiets als dit: fluval substraat

Die vind ik qua vorm erg mooi.

Heb verder nog wel een aantal eisen:
- Mag de pH waarde niet of nauwelijks aantasten (heb al een ontharder in huis en ik vind de pH zo wel goed eigenlijk..)
- Niet te duur, het wordt een budget bakje. Dus het moet zo goedkoop mogelijk.
- Planten moeten er natuurlijk lekker in kunnen wortelen.
- Kleur: zwart, het is immers wel voor CR en dan vind ik zwart een erg mooie kleur.

Heeft iemand suggesties voor bodems? 😀

Dan zou ik niet de bodem van je link gebruiken want die verlaagt de ph juist.
Van verschillende merken hebben ze goedkope zwarte grindbodems.

Maar ik vind die ronde korrels dus zo mooi. Mooier dan grind zelf.

Is er geen variant van die de pH niet verlaagd?

Die hebben ze zeker maar is speciaal spul die ronde korrels en bevat plantenvoeding dus is ook gelijk een voedingsbodem.
Je moet dan wel op ongeveer het dubbele bedrag rekenen want 2 kg is te weinig voor je bakje.

Hmm, moet ff kijken of ik het voor elkaar krijg financieel.
Heb al wel een eheim extern filter (600 l/h) gescoord voor 25 euries 😀 . En de bak voor 10. Dus eventjes kijken hoe veel ik over hou voor de bodem.

Daarom geef ik het ook aan omdat je specifiek aangaf dat het niet veel mag kosten want met zwart grind ben je onder de 5 euro klaar.

Is idd mooi spul en ideaal voor planten maar hangt echt een prijskaartje aan plus dat het na verloop van tijd uitgewerkt is.

Je zal rond de 3/3.5kg nodig hebben voor je bakje.

Ohw jeetje Niek,moet ik alles voorkauwen voor je... 😉

Eigenschappen staan erbij dus moet je voor jezelf uitmaken of dat voordelen zijn.
Kleur is wel heel mooi in combinatie met crs.

Sorry John, ben nog redelijk nieuw in deze hobby he 😛. Vooral op het gebied qua bodems, de vorige keren kocht ik maar wat.

Geeft niet gozer was maar een flauwe van me 😉
Groot gelijk van je,beter voor de zekerheid maar eens vragen idd.

Heb je nog vragen of ben je helemaal rond? 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan