Wat is er nieuw

Welke bodembedekking

Blub

Active member
Lid geworden
15 maart 2025
Leeftijd
31
Ik krijg binnenkort een paar bettas en ben bezig de bak in te draaien.
Nu kwam ik erachter dat de bodembedekking die ik heb de ph verhoogt naar 7. Deze moet maximaal 6 zijn.

Ze komen op osmosewater
Kh 1
Gh 3

Ik ben nu dus op zoek naar iets van zwart zand, wat de ph niet verhoogd maar op 6 helpt houden.

Cattapa bark, cattapa leaf en alder cones zitten er al in. Maar door de bodem krijgen deze de ph natuurlijk niet omlaag.

Welke bodem zou het meest geschikt zijn? Het moet wel echt een donkere bodem zijn, liefst zwart

Op de aquarium grind zakken van Dennerle staat dat deze de ph niet verhoogd. Dit grind is ook te koop bij Hornbach. Dan weet je zeker dat het de ph niet verhoogd. Dit grind is alleen wel veel duurder.

Op de aquarium grind zakken van Dennerle staat dat deze de ph niet verhoogd. Dit grind is ook te koop bij Hornbach. Dan weet je zeker dat het de ph niet verhoogd. Dit grind is alleen wel veel duurder.

Dankjewel.
Deze geeft inderdaad ook specifiek aan dag een lagere ph niet wordt beinvloed. Dat zou dan goed moeten gaan.

Wat ik nu heb zou de ph ook niet moeten beinvloeden, maar ik denk dat ze er van uit gaan dat het in een regulier aquarium wordt gebruikt. Die zijn vaak niet onder 7, dus dan zal dat inderdaad geen invloed hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan