Welke bodemstofzuiger?


Xaleah

Well-known member
Lid geworden
7 maart 2020
Berichten
84
Leeftijd
39
Heyhey,

ik ben op zoek naar een geschikte bodemstofzuiger voor mijn aquaria (30 liter en 70 liter).

Op dit moment heb ik een Ebi bodemstofzuiger (https://www.petshop24.nl/product/ebi-hi-tech-batterijstofzuiger-profi-clean-4-in-1/).
Ik zoek iets soortgelijk, maar dit is nu de 2e in 10 maanden tijd die ik verslijt, de motor stopt er gewoon mee of er is zo weinig zuigkracht dat ik 10 minuten moet wachten voor mijn emmer vol is.

Daarnaast is deze versie ook te lang, zeker voor het 30 liter aquarium. Het gaat bij de 70 liter redelijk tot er een halve emmer uit is, dan raakt hij het vacuum kwijt en zuigt hij alleen nog lucht aan. De hoek waaronder ik hem dan moet plaatsen maakt dat de batterijen nat zouden kunnen worden.

Wat is jullie advies? Ik ben op zoek naar iets dat net zo makkelijk (snel) te gebruiken is, dus 5 minuten en klaar. Maar ook geschikt is voor wat kleinere aquaria. De prijs is ook van belang, maar niet ondergeschikt aan de kwaliteit. Zolang het maar geen complexe constructies zijn.

Bedankt!
 
Tja je kunt het beste zo weinig mogelijk in de bodem komen en met het verversen wapper ik met de hand over de bodem en neem zo eventueel los vuil mee. Kost me enkel een stukje tuinslang.
 
Ik gebruik alleen een stukje aquariumslang (maatje 12/16), zowel voor mijn 30 als 60 liter.
 
Dan ben je dus net zo zuinig als dat ik ben :DD ;)
Heeft niet zoveel met zuinigheid te maken though; ik had ooit die stofzuiger van Dennerle en die had 't begeven. Min of meer uit nood toen een stuk slang gebruikt dat ik nog had; werkt als een tiet dus ben 't blijven gebruiken, alleen nu 1 maatje groter. Gaat ook niet zo snel kaduuk als die stofzuiger dingen. Als je 1 uiteinde aan een stokje bindt kun je nog best gericht stofzuigeren zonder je hele arm nat te hoeven maken.
 
Men nemen een Bidon fles van Aquarius sport drankje daar trekt men de stop dop (niet die met het schroefdraad die laten we zitten) eraf en knippen de onderkant van deze Bidon fles de bodem eruit of maak er 1cm gaten in.
Slang maat 12/16mm op de dop en zuigen maar !
 
Heeft niet zoveel met zuinigheid te maken though; ik had ooit die stofzuiger van Dennerle en die had 't begeven. Min of meer uit nood toen een stuk slang gebruikt dat ik nog had; werkt als een tiet dus ben 't blijven gebruiken, alleen nu 1 maatje groter. Gaat ook niet zo snel kaduuk als die stofzuiger dingen. Als je 1 uiteinde aan een stokje bindt kun je nog best gericht stofzuigeren zonder je hele arm nat te hoeven maken.
Haha, ja dat van dat stokje herken ik en ik had voor de zeewaterbak er een bamboestokje aan gemaakt met tie raps. Wat ik ook nog heb van ik dacht van Sera is zo n gele klok om af te zuigen en dat gaar ook niet stuk zoals veel van dat electrische spul wel.
 

Terug
Bovenaan