Welke boven/midden vis?


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Hoi hoi,

Ik heb sinds kort een grotere bak. Ik heb nu een juwel lido 200. Deze is 71 breed, 51diep en 65 hoog. Iets meer dan 200liter. Graden 25c.

Het is een hoge bak en ik zoek vissen die meestal bovenin zwemmen. Ik heb klein beetje stroming en geen drijfplanten. Op 1 of ander manier houden mijn cichlides hier niet van. Ik heb wel planten aan de achterwand.

Mijn bestand:
2x papegaai cichlides (gaat er misschien 1 uit)
4x platy
4x brokaat barbeel (worden er 7 binnenkort)
2x honing gourami
2x ancistrus
10x corydoras panda

Ik wil niet te drukke vis....
 

Bijlagen

  • 20210606_122145.jpg
    20210606_122145.jpg
    379.9 KB · Weergaven: 85
Oja de.vis mag ook niet te klein Zijn
 
Goerami's zwemmen veel bovenin als ze een beetje drijfplantjes hebben. Maar die heb je al zie ik en zou er gezien de afmeting van de bak niet meer bijzetten. Bijlzampjes kunnen leuk zijn als oppervlakte vis en blijven vrijwel alleen bovenin. Zou wel oppassen dat je de bak niet te druk maakt er zit reeds al vrij veel vis in voor de afmeting.
 
Nee klein groepje of een paartje ofzo.
 
Even off topic: Hoe gaat de combinatie tussen je platy's en je goerami's? Zelf heb ik daar niet al te goede ervaring mee gehad. Platy's zijn nogal drukte makers en de goerami's zijn toch wat meer gesteld op hun rust.
 
Even off topic: Hoe gaat de combinatie tussen je platy's en je goerami's? Zelf heb ik daar niet al te goede ervaring mee gehad. Platy's zijn nogal drukte makers en de goerami's zijn toch wat meer gesteld op hun rust.
Gaat goed hoor. Kheb per ongeluk 2 mannetjes gouramis maar gaat goed. Gouramis gaan rustig hun gangetje. En de platys zitten meer achter elkaar aan. Was niet mijn bedoeling om platys te nemen maar ja mijn vader had heelveel jonkies šŸ˜‰ maar het gaat goed
 
Lees wel.dat bijlzalmen kunnen springen. Kan een probleem.word3n. Als het te heet is heb ik mijn kleppen open. En met schoonmaken natuurlijk ook.
 
Epiplatys Annulatus,Ringbandsnoekje en
Epiplatys dageti, d
warsbandsnoekje vind ik ook wel leuke vis. maar wel duur en worden niet zo oud
 
Wellicht een Nannostomus marginatus. Maar weet niet goed of die met je cichliden te combineren zijn
 
Kwa cichlides zijn ze.heel rustig naar andere vis toe. Helaas sinds kort bots het wel tussen elkaar
 
Die rode variant is wel heel cool
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210606-135144_Chrome.jpg
    Screenshot_20210606-135144_Chrome.jpg
    239.7 KB · Weergaven: 62
pseudomugil furcatus is ook een mooie...iemand ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pff das wel prijzig ja... wat een verschil toch. Mijn vader heeft een bult jonge platys en die raak je aan de straatstenen niet kwijt šŸ˜‰
 
Ok heelveel zitten googlen en veel gepraat in de aquarium winkel. En nu kom ik uit op. Of een groepje marmer bijlzalmpjes of een groepje dwarsbandsnoekje
 
Ja springers heb ik me bij neer gelegd. Dan moet ik maar een andere manier vinden dan kleppen open als het warm. En nee dwarsbandsnoekje is een ander Epiplatys soort. Die ik zag in de winkel waren sowieso 4 a 5 cm
 
Ja springers heb ik me bij neer gelegd. Dan moet ik maar een andere manier vinden dan kleppen open als het warm. En nee dwarsbandsnoekje is een ander Epiplatys soort. Die ik zag in de winkel waren sowieso 4 a 5 cm
Kan ook de epiplaty dageti zijn, beter is het geen nederlandse namen te gebruiken want die worden voor van alles en nog wat gebruikt, anyway ook de dageti eindigt als voer
 
Dwarsbandsnoekje is de Epiplatys dagetti. Deze worden ook niet zo groot volgens mij. Maar marmer bijlzalmen ook niet. Gaat dit goed met die papegaai cichliden? šŸ¤”
 
Nou dat dacht ik dus ook net. Was bij de aquarium winkel en die marmer bijlzalmpjes waren net 1,5cm. Heb ze toch maar niet gekocht
 
Ja springers heb ik me bij neer gelegd. Dan moet ik maar een andere manier vinden dan kleppen open als het warm. En nee dwarsbandsnoekje is een ander Epiplatys soort. Die ik zag in de winkel waren sowieso 4 a 5 cm
ze springen zo door de openingen achteraan je bak. Of ze gaan zonnebanken op je trekstrip.
Binnen de maand heb je geen vis meer over.
 

Terug
Bovenaan