Wat is er nieuw

Welke cichlide is dit?

M075

Well-known member
Lid geworden
6 april 2025
Leeftijd
31
Hallo beste mensen,

Wie o wie kan mij meer vertellen over deze eenzame cichlide die ik tegenkwam op marktplaats? Op zich vind ik het een mooi visje en vroeg me dus af of deze bij mijn huidige bestand past.

Een prachtige cichlide, ongeveer 10 cm lang.
Gratis

https://link.marktplaats.nl/m236533...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

De bedoeling is dat deze (als het kan) bij mn 3 hujetas, 1 pinktail chalceus en 6x satanoperca daemon komt.

Ik hoor het graag, groetjess

Onder de foto s spreekt de verkoper in meervoud dus ik weet niet of het meerdere vissen zijn.

• Leuk
Waarderingen: M075
Amatitlania nigrofasciata oftewel zebracichlide. Redelijk temperamentvol beestje. Kan samen met vissen die een stootje kunnen hebben.

Tja je hebt wel een bak van 180cm nodig:juggle:

• Wow
Waarderingen: M075
Tja je hebt wel een bak van 180cm nodig:juggle:
Ik denk dat ik weet waar je dat gelezen hebt. Die bakmaat lijkt me een foutje. Ze worden 10, hooguit 15 cm (de mannetjes). Een bak van 1.20 kan ook al voldoen. 🙂 Al is groter natuurlijk beter.

Ik denk dat ik weet waar je dat gelezen hebt. Die bakmaat lijkt me een foutje. Ze worden 10, hooguit 15 cm (de mannetjes). Een bak van 1.20 kan ook al voldoen. 🙂 Al is groter natuurlijk beter.
Haha, ja bij mn naamgenoot ;))
Dan moet @AquaInfo dat wellicht aanpassen.

Alleen als je een groep hebt kunnen ze flink vechten. En ze kweken als konijnen

Amatitlania nigrofasciata oftewel zebracichlide. Redelijk temperamentvol beestje. Kan samen met vissen die een stootje kunnen hebben.
Super bedankt! Ik zal er even verder onderzoek naar moeten doen denk ik, met max 10cm blijft ie denk ik helaas toch wat te klein om bij de roofvissen te doen, en voor mn andere bak mogelijk wat te agressief.

Maar ik vind het wel een hele mooie vis om te zien

Super bedankt! Ik zal er even verder onderzoek naar moeten doen denk ik, met max 10cm blijft ie denk ik helaas toch wat te klein om bij de roofvissen te doen, en voor mn andere bak mogelijk wat te agressief.

Maar ik vind het wel een hele mooie vis om te zien
Je kan ze bij de grootste roofvissen houden. Ik heb ze pauwogen die 6x zo groot waren in een hoekje zien drijven. Wel kunnen ze dus super aggresief zijn als ze gaan broeden.

Ik zou trouwen juist iets in formaat 10-15cm zoeken als het gaat om cichlides voor bij je hejutas en andere vissen.

Alleen als je een groep hebt kunnen ze flink vechten. En ze kweken als konijnen
Dat is zo. Ik zou ze zelf niet zo snel meer durven nemen om die reden. 🙈 Mooie soort, maar ook een met een gebruiksaanwijzing.

Je kan ze bij de grootste roofvissen houden. Ik heb ze pauwogen die 6x zo groot waren in een hoekje zien drijven. Wel kunnen ze dus super aggresief zijn als ze gaan broeden.

Ik zou trouwen juist iets in formaat 10-15cm zoeken als het gaat om cichlides voor bij je hejutas en andere vissen.
Mocht er iets bij komen moet het wel iets zijn dat vreedzaam met de rest om kan gaan, in principe vind ik mn bestand wel prima zo maar kwam hem zo tegen op marktplaats en dacht eentje erbij kan op zich nog wel haha

dan sla ik hem denk ik toch maar over, ik heb nu echt 0 agressie in de bak behalve soms wat onenigheid tussen de satanoperca daemons onderling maar dat komt mogelijk door broedgedrag, Ik heb ze zien graven en een enkele is de agressor, mogelijk bewaakt die eitjes of probeert zn territorium af te bakenen.

De andere bak zit vol zat en als ik nog wat daar in zou toevoegen zijn het een stuk of 10 marmer bijlzalmpjes en nog 2 of 3 pimelodus pictus of vergelijkbaar om een mooi schooltje te krijgen, maar voorlopig gaat het prima zo.

Allen wel super bedankt voor de informatie het blijft leuk om meer te leren over het soms wat bijzondere gedrag van bepaalde vissen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan