Welke co2 indicator


Of zelf maken:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=r2fqlMCF50U[/video]


Daarna enkele druppels Broomthymolblauw die je bv hier kan kopen en je hebt een voorraadje voor de rest van uw leven :)
 
jessicapilon zei:
Ja de TS moet zelf een keuze maken. Al vindt ik die van JBL mooi klein en compact :oops: ;).

Ik zou de Dennerle mini en de Colombo wel eens naast elkaar willen zien, helaas zijn ze beide niet te krijgen bij de dierenwinkels in de buurt.

Is er iemand die ze allebei op ware grootte naast elkaar kan laten zien?
 
Koop ze alle 3 bij een webshop waar je gratis kan retourneren en hou er eentje
 
2 bedoel je, twijfel alleen nog tussen de Dennerle mini en de Colombo.

Ik heb trouwens reactie van Veldhuis en die zegt dat de Colombo zelfs groter is dan de Dennerle maxi en dat de Colombo geen continue ph meting heeft. Verder zegt hij dat de Dennerle mini bedoeld is voor aquaria tot 50 liter. Dit klopt toch niet? Hier wordt namelijk het tegendeel gezegd (over de grootte en het aantal liters water bij de Dennerle mini).
 
Klopt! Colombo is alleen Co2. In mijn beleving is die mini idd alleen voor Nano-cubes.

Hak door die knoop!! :stars:
 
Ik heb de Dennerle mini en Colombo hier liggen dus heb even wat foto's voor je gemaakt.
Van links naar rechts: Dennerle MINI - Colombo - en het Dennerle ei

986246maflodder_0_85_103d310.jpg


111888maflodder_0_85_103d310.jpg


Die van Colombo is wel veel compacter, maar vind zelf de Dennerle MINI strakker qua design, die gebruik ik zelf dan ook in mijn Dennerle Scaper's tank.
 
Mooie vergelijking! :thumbs:

moet nu wel een uitgemaakte zaak zijn lijkt me! :D
 
Die ik heb van JBL schat ik op 4cm hoog en 3 breed en 1 cm dik. Die is dus ook niet zo groot. Dit nog even om de formaten aan te vullen ;).

De keuze is nu aan de TS :D.
 
Dan ga ik toch voor de Colombo, die is heel compact en is zeker geschikt voor de grotere aquaria.

Bedankt voor jullie hulp!

Ps die continue ph meting (was in de war met de co2 continue meting) hebben ze toch geen van allen? Dan moet je toch een ph controller hebben?
 
Als je je kh weet dan plak je die KH stikker naast het EI en dan kun je je PH daaronder dus aflezen.
 
Bestel toch maar die van Colombo, dan hoef ik alleen maar de ph te meten, anders moet ik de kh meten en schiet ik er dus niks mee op. Het ei heb ik nu, maar die vind ik erg groot.
 

Terug
Bovenaan