Welke co2 indicator


Die heb ik en vind ik best aardig groot dus. Die andere van Dennerle is misschien niet minder groot, maar vind het wel minder storend denk ik omdat hij volledig van glas is en vind hem mooier.
 
Niwla zei:
De Colombo is ongeveer net zo hoog als de JBL maar half zo breed. De Dennerle is sowieso eens stuk groter en wat John zegt: die steekt dieper de bak in.

https://www.youtube.com/watch?v=nINxri5gXG8

Welk merk is die van de link dan? Wel jammer van die witte zuignap en die sticker is natuurlijk helemaal opvallend/niet mooi. Vind ik dan...

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... uctID=7433 Is deze ook groter dan die van JBL en Colombo? Hij valt waarschijnlijk wel minder op omdat hij volledig van glas is of niet?
 
Susanne zei:
Welk merk is die van de link dan? Wel jammer van die witte zuignap en die sticker is natuurlijk helemaal opvallend/niet mooi. Vind ik dan..

Dat merk is Ista maar is exact gelijk aan die van Colombo, alleen krijg je er daar die sticker niet bij :thumbs:
 
Niwla zei:
Susanne zei:
Welk merk is die van de link dan? Wel jammer van die witte zuignap en die sticker is natuurlijk helemaal opvallend/niet mooi. Vind ik dan..

Dat merk is Ista maar is exact gelijk aan die van Colombo, alleen krijg je er daar die sticker niet bij :thumbs:

Wel de witte zuignap? ;) Ze zijn dus net zo groot/klein?
 
Kan je vast zelf vervangen voor een transparante. Ik denk dat de Colombo echt de kleinste/compactste van het stel is...maar niet de transparantste....keuzes, keuzes
 
Dat weet ik niet, is niet een standaard zuignap volgens mij. Maar de witte achterkant zie je natuurlijk niet, dus dan is het niet zo erg.

Vul je de Colombo trouwens op dezelfde manier als die Ista? Is wel een stuk makkelijker dan het ei van Dennerle!
 
Klopt! Bij de eerste die ik geleverd kreeg trok ik wel meteen het rubberen ringetje stuk maar is zonder morren door leverancier vervangen door een heel nieuw product.
 
Dus ik heb nu voor de eerste 4 jaar vloeistof
 
Dan wordt het denk ik toch de Colombo, wil toch dat hij zo min mogelijk opvalt.

Voor 4 jaar? Staat op voor 2 jaar...

Hier staat wel een afbeelding bij van die Ista, klopt dat wel? http://www.aquaplantsonline.nl/co2/colo ... r-co2-test Zie deze afbeelding bij meer sites staan. Er zijn dus 2 verschillende foto's bij dezelfde indicator, welke van de 2 is het nou?
 
Vanwege het geknapte ringetje kreeg ik een heel nieuw setje toegestuurd, incl. vloeistof
 
@Marcel: moet je dan ook nog 4kh water toevoegen of is het klaar voor gebruik?
 
willem666 zei:
@Marcel: moet je dan ook nog 4kh water toevoegen of is het klaar voor gebruik?

Die oplossing uit de link is kant en klaar.
Kun je bestellen als 30 mg/l CO2 (4KH) of als 20 mg/l CO2 (3KH)
Zelf heb ik de 20 mg/l.
 
We staat het volgende dus werkt direct denk ik dan:



Vul 1-2 ml CO2 check vloeistof in uw dropchecker en plaats de dropchecker op een plek in het aquarium waar voldoende doorstroming is. Na 1-2 uur, kunt u het CO2-gehalte van het aquariumwater aflezen. Is de vloeistof groen, dan heeft het aquarium een optimaal CO2-gehalte van ongeveer 20 mg/L en 30 mg/L (afhankelijk van de gekozen variant).
 
Bedankt voor je reply.
Dat is handig om weten! Momenteel werk ik met met reageervloeistof en 4KH apart die je dan mengt in de drop check maar het kan dus ook met een flesje minder. Hoe lang gaat de vloeistof mee bij jou? Hoef je dat bij elke waterwissel te vervangen?

groeten

@John: ik zag het inderdaad staan maar twijfelde omdat mij was verteld dat je het best mengt net voor gebruik en dus beter twee flesjes gebruikt, blijkbaar niet volledig correct dus...
 
Ik had de JBL vloeistof en nu die van Backplay en dat gaat zeker 4 weken mee en ik ververs de helft wekelijks van de bak.
 
Aha, dat is goede info omdat ik ook wekelijks EI-gewijs de helft ververs en ik dus dacht dat de drop check dan diende ververst te worden!
Nog een vraagje dan: als je de drop check schoonmaakt, doe je dat dan gewoon met water? Ook hier werd ik aangeraden 4KH te gebruiken�

Bedankt alleszins
 
Ik doe het met kraanwater en laat hem dan goed drogen eerst.
 
Ik spoel hem eens in de maand met gewoon leidingwater en vul hem daarna weer.
 
Super!
Dat vereenvoudigt de dingen! Dat zien we graag!
Ik vond het 4KH-goedje ook al een beetje duur water om iets mee schoon te maken ;)
 
Heb net van Backplay te horen gekregen dat je bij hem voor 200 ml reagens vloeistof �9 plus verzendkosten betaalt. Dus meteen maar besteld bij hem ;)
 
@biljoenblik: ik ga het morgen eens rustig bekijken, maar volgens mij is de test precies hetzelfde, is alleen de verpakking anders.

@Niwla: dat is relaxed, dan wil ik ook wel een geknapt ringetje. :D

Van de Dennerle heb je ook nog deze: http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... merkID=211 Dit is de mini versie, maar ik weet niet hoeveel kleiner deze is dan de grotere en tot die van Colombo.
 
Ik twijfel nu tussen de Dennerle crystal line mini en de Colombo. Weet iemand het verschil in afmetingen en in hoeverre de indicator opvalt?
 
Van die van Colombo weet ik het niet, maar de Dennerle crystal line mini is gemaakt om niet op te vallen. Fraai dingetje.
 
Zou graag de afmetingen willen weten van de Dennerle mini, heb Veldhuis al een mailtje gestuurd. Maar waarom is er dan nog een grote, dan neemt iedereen toch de mini? Vraag me dan af of de mini wel geschikt is voor ieder aquarium of alleen voor nano bakjes.
 
Hij is ongeveer 5 cm hoog en zo'n 2 cm breed...en ik gebruik de mini in mijn 150 cm. Werkt prima.
 
Dan is hij vast kleiner dan die van Colombo denk ik? Iemand die dit weet?

@Peter: mijn aquarium is alleen maar 1 meter, dus in verhouding is de Dennerle bij mij wel groter dan bij jou.
 
Die Dennerle zal niet misstaan in een meterbak :)
Gewoon doen en wat minder twijfelen ;)
 
Ja de TS moet zelf een keuze maken. Al vindt ik die van JBL mooi klein en compact :oops: ;).
 
peterdenhaag53 zei:
Heb net van Backplay te horen gekregen dat je bij hem voor 200 ml reagens vloeistof �9 plus verzendkosten betaalt. Dus meteen maar besteld bij hem ;)

Dat was dus een goeden tip Peter ;).
 

Terug
Bovenaan