Welke co2 techniek gebruiken jullie


Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Berichten
185
Leeftijd
27
Ik heb nu sinds een maand een juwel rio 350. Wil graag weer co2 gaan toevoegen net als vroeger . Mijn vraag aan jullie , wat vinden jullie een van de beste manieren om co2 toe te voegen ? Ik ben zeer benieuwd welke techniek jullie daar voor gebruiken! Ik zelf gebruikte altijd de jbl proflora direct maar ben daar niet heel tevreden over .
 
Waar ben je precies niet tevreden over? Ik gebruik ook een inline methode, dat werkt voor mij prima. Als je geen belletjes wilt zul je moeten overstappen naar een reactor denk ik. @benvo heeft ergens een link hoe één te maken dacht ik.
 
Ik heb ook een inline en inderdaad lost dan lang niet alles op maar ik heb er vrede mee aangezien ik voor 2 kilo rond de 6 euro betaal.
 
Waar ben je precies niet tevreden over? Ik gebruik ook een inline methode, dat werkt voor mij prima. Als je geen belletjes wilt zul je moeten overstappen naar een reactor denk ik. @benvo heeft ergens een link hoe één te maken dacht ik.
Als ik voor mezelf spreek dan kan ik zeggen dat de atomizer pro van plantedbox fijnere druppels geeft dan de JBL inline diffuser. Hoe fijner de druppels des te beter opgelost maar een reactor werkt het meest efficiënt.
 
Ik heb ook een inline en inderdaad lost dan lang niet alles op maar ik heb er vrede mee aangezien ik voor 2 kilo rond de 6 euro betaal.
Oh ik vraag me nu af waar jij je fles laat vullen ? 🤣
 
Bij Holthausen hier in de buurt.


Als je 1 fles hebt betaal je de gewone prijs van ik dacht 12 euro maar heb je er meer dan berekenen ze vaak de prijs per kilo. Ik laat 3 van 2 kilo vullen en 1 van 1,5 en betaal dan iets van 20 euro.
 
Ik heb nu sinds een maand een juwel rio 350. Wil graag weer co2 gaan toevoegen net als vroeger . Mijn vraag aan jullie , wat vinden jullie een van de beste manieren om co2 toe te voegen ? Ik ben zeer benieuwd welke techniek jullie daar voor gebruiken! Ik zelf gebruikte altijd de jbl proflora direct maar ben daar niet heel tevreden over .
Een reactor. Onder mijn handtekening vind je een manier hoe die zelf te bouwen.
 
Ik gebruik ook een zelfgemaakte reactor.
In grotere aquaria is een reactor de efficientste manier van CO2 oplossen.
 

Terug
Bovenaan