Welke co2 voor een rio 400


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Ik zou graag willen weten welke co2 set zou voldoen voor mijn rio400.

Ik heb totaal geen verstand van co2 setjes.
Ik heb hier en daar wel erover gelezen had ene gereserveerd/besteld maar die word deze week geleverd.
 
heb ook al dezelfde vraag gesteld een tijdje terug maar helaas geen een antwoord,

P.s je link in onderschrift rio 400 werkt niet :p
 
In hoeverre CO2-toevoeging nodig is, hangt van meerdere factoren af: hoeveel planten heb je bijvoorbeeld in je bak?

Bij een Rio 400 is het meest praktische mijns inziens al snel een systeem met (hervulbare) flessen.
Maar je hebt er al een besteld zeg je? Als je even post welke dat is, kunnen we er makkelijker wat over zeggen :p
 
welke heb je besteld dan

zou inderdaad zelf ook voor hervulbaar gaan op een bak van dat formaat
heb zelf een jbl m602 op mijn rio 300 staan met een fles van 2 kg
en ben daar dik tevreden van
 
Jbl Proflora Co2 Set M 602
DENNERLE QUANTUM 300 CO2 SET HERVULBAAR
DENNERLE SPACE 300 CO2 SET HERVULBAAR

had ik besteld...

Ik wou dus zien en weten wat de verschillen waren enz en die man wou ons deze bestellen

DENNERLE CO2 SET -SPACE 600- HERVULBAAR NU MET pH CONTROLLER
JBL PROFLORA CO2 SET M 603

heb ze me maar opgeschreven maar ik ben helemaal niet thuis in co2 systemen en we hebben geen planten bak zeg maar
 
visje@water zei:
heb ook al dezelfde vraag gesteld een tijdje terug maar helaas geen een antwoord,

P.s je link in onderschrift rio 400 werkt niet :p

Nu wel weer ;)
 
Dennerle Quantum 300 en Dennerle Space 300 zijn misschien wat aan de krappe kant voor een Rio 400, maar vooral door de diffusor en daarvan kun je indien nodig zo een grotere/betere erop zetten. Je hebt in ieder geval de hervulbare varianten besteld, dus dat is fijn.

Dennerle Space 600 en JBL M603 voldoen sowieso. Beide geschikt voor aquaria tot 600 liter en beide met pH-controller. De Dennerle wordt echter geleverd met een 2 kg-fles en de JBL slechts met een 500 gram-fles: die van JBL moet je dus vaker laten vullen.
 
Of een systeem geschikt is voor een bepaalde grootte aquarium ligt niet zozeer aan het systeem maar meer aan het gedeelte wat de co2 in je bak brengt, de diffusor en of je zelf goed het aantal bellen dus de toevoer van Co2 kunt regelen.Is de toevoer begrenst dan kan het voorkomen dat je te weinig kunt aanvoeren dus kies altijd voor een systeem waar je de toevoer volledig zelf kunt regelen.Maar als je geen plantenbak hebt waarom dan een co2 systeem co2 is planten bemesting, of wil je het water om een andere reden naar een bepaalde ph waarde brengen?
 
Aangezien de co2 sets nog niet binnen waren heb ik nu easycarbo meegenomen.

Ik wou dat omdat het bolletje dus aangaf te weinig en omdat de planten het niet lang volhouden in de bak..
 
Carbo is leuk voor je NanoCube maar niks voor je grote bak.
Je moet er rekening mee houden dat het op een heel andere manier werkt..
 

Terug
Bovenaan