Wat is er nieuw

welke drijver is dit?

JdeV

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Leeftijd
40
Heb al tijden kroos in mijn bak, lemna minor. Daarnaast ook iets wat me gezegd is dat het pistia stratiotes is maar ik begin te twijfelen als ik deze op Google zoek.
Kan iemand me verder helpen? Veel groter zoals onderstaande afbeelding wordt het niet, wel steeds langere wortels.

Av0HQuvfY_3gAJuoVrnVfpkpmaQOPk9z.jpeg

Pistia,als je het mij vraagt.

Is geen Pistia, maar kleine exemplaren van Limnobium laevigata, blijven klein bij weinig eten in het water....!

Dit ziet er niet uit als limnobium volgens mij, de vorm van de bladeren is anders, limnobium heeft rondere bladen. Ook heeft limnobium gladde (glimmende) bladeren, deze lijken mij zacht? Of zie ik dit verkeerd?

BigSmoke zei:
Is geen Pistia, maar kleine exemplaren van Limnobium laevigata, blijven klein bij weinig eten in het water....!

Zoals Saskia ook al zegt hebben die als ik het op google bekijk rondere bladeren.
En deze heeft behaarde blaadjes.

(kleine) Pistia

Geen Limnobium laevigatum, hier staan de bakken er vol mee en Limnobium laevigatum is toch wat ronder en er zitten geen 'haartjes' op.

Ja ik denk ook een kleine vorm van de Pistia. Via Google zie ik de grote vorm zeg maar.

Dus dan toch de pistia? Zelf twijfelde ik aangezien de "grote" vorm er toch anders uitziet.
Het zit er denken ik een maand of 3 in en de wortels beginnen nu mooi te worden, tussen de 5 en 10 cm.

Groter word het niet, en heel snel vermenigvuldigen doen ze ook niet. Via de grotere delen komen kleine plantjes vrij.

@ saskia, het zijn vrij harde bladen, ze knakken als je ze dubbel doet. Ze breken echt.

Pistia en " honger" vormen van Limnobium, lijken heel veel op elkaar, alleen als er echt haartjes op zitten dan zal het geen Limnobium zijn!

Greetzz BigSmoke

Huh, is dit geen Salvinia Natans ?

SaskiaP zei:
Dit ziet er niet uit als limnobium volgens mij, de vorm van de bladeren is anders, limnobium heeft rondere bladen. Ook heeft limnobium gladde (glimmende) bladeren, deze lijken mij zacht? Of zie ik dit verkeerd?

Ik ben het er hier ook mee eens.
Volgens mij zitten er 'haartjes'op de drijfplanten op de foto en limnobium heeft dat op geen van de bladeren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan