Welke druppeltest is beter Colombo of JBL?


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Hoi, ik heb last van een te hoge nitraat in mijn bak. Nu heb ik een test koffertje van Colombo. En vanmiddag een test doosje voor nitraat gekocht van JBL. Na 1/3 water wissel komt er nu dit uit na mijn meting:

Colombo test 20mg
Jbl test 2mg

Welke test moet ik nu aanhouden?
 
Oja ben bezig met het maken van een brakwater bak. Zoutgehalte zit nu op 1002. Dus nog heel licht.
 
15702883031995651799354484450701.jpg
 
Klopt maar 1 van de 3 strepen is voor zeewater en heeft een iets andere schaal vandaar mijn vraag.

Hoe vaak heb je de testen herhaald?
 
Oh Kheb de onderste gebruikt. En ik heb maar 1x.getest. kan zo nog wel x doen
 
Nog een xtje gedaan.
Colombo 10-20
Jbl 10
 
Hmmm, dan denk ik toch dat er bij je eerste test wat mis is gegaan.
Testen zijn nooit 100% hetzelfde en jouw ogen zullen ook nooit alles 100% hetzelfde zien
 
Ja zal de volgende x nog beter kijken. Maar vind persoonlijk de jbl test wel fijner. Iets breder
 
Ik lees mijn testen eigenlijk alleen nog maar af onder kunstlicht telkens op de zelfde plek recht onder de lamp boven het aanrecht.
Ook de zon schijnt telkens weer anders wat ook weer een mogelijke vertekening geeft
 
Ha dat heb ik ook gedaan lamp onder het aanrecht. Kon het duidelijker zien dan vanmiddag met dag licht.
 
Hallo

heb hier ook hetzelfde probleem.
Druppels van colombo en jbl.

Het uitslag van jbl is altijd veel lager dan die van colombo.

bij jbl heb ik een nitraat van 0,5
En bij colombo is dat 20mg

het is door die heel laag nitraat dat ik eens een ander druppeltest heb aangeschaft.

Maar welke is nu te vertrouwen? Ik moet er wel bij zeggen dat mijn druppels van jbl al geopend zijn sinds april 2019.

heb ook eens getest met de jbl proscan (ik weet het die zijn niet zo betrouwbaar maar had ze nog liggen) die gaf 25 aan.
 
Werk je met bemesting?
Dan zou je een vloeistof kunnen maken waarvan je de concentratie weet en kan je dus je druppeltest checken
 
Hallo

heb hier ook hetzelfde probleem.
Druppels van colombo en jbl.

Het uitslag van jbl is altijd veel lager dan die van colombo.

bij jbl heb ik een nitraat van 0,5
En bij colombo is dat 20mg

het is door die heel laag nitraat dat ik eens een ander druppeltest heb aangeschaft.

Maar welke is nu te vertrouwen? Ik moet er wel bij zeggen dat mijn druppels van jbl al geopend zijn sinds april 2019.

heb ook eens getest met de jbl proscan (ik weet het die zijn niet zo betrouwbaar maar had ze nog liggen) die gaf 25 aan.
Wat doet kraan water met beide testen?
 
Ik werk met plantedbox. Hoe ga je daarvoor tewerk?
Weet ik ff niet uit m’n hoofd maar zou denk ik wel op de fles moeten staan samen met de dosering informatie.
Btje wollig antwoord maar ik gebruik zelf geen all-in one maar meng zelf poeders.
Heb zelf een paar uur eraan gespendeerd om ff uit te vogelen hoeveel poeder per hoeveel water welke concentratie gaf
 

Terug
Bovenaan