RichD1011 zei:waar smeer je dat dan mee?
-Gert67- zei:@Bertus, ik ga het filtermateriaal aanpassen. Kijken of dat iets oplevert.
Bertus zei:heb er 12 staan. Is er iets heb ik onderdelen genoeg.
En ik heb Eheim lubrich, vaseline. voor de rubbers.
BigSmoke zei:Anderzijds, alles van Eheim is na 25 jaar nog gewoon leverbaar. Ik heb maar een negatief puntje over Eheim.
De groene slangen slibben veel te snel dicht met algen en zo tevens zijn ze te zacht waardoor ze te gemakkelijk knikken. Zou beter zijn als ze zwarte slangen zouden leveren met een wat hoger soortelijk gewicht en wat minder weekmaker.
benvo zei:Welk woordgebruik je wilt toepassen weet ik niet maar bij alle slangen wordt naar verloop van tijd (interne) vervuiling merkbaar.
Wanneer je dit schoonmaakt zal je in meer of mindere mate verbetering van het debiet opmerken.
Groet,
Ben.
BigSmoke zei:Het gaat niet over geloven. Het gaat over alggroei in de toe- en afvoerslangen van filterpompen.
5) Ter vergelijk, ik gebruik zwarte slangen voor 2 filters en bij doorblazen ( elke 3 maanden) komt er nauwelijks drab uit. Daarnaast heb ik nog niet zolang een skimmer met een Eheim 2213. Deze heeft gewone eheim slangen ( groen) en die moet ik elke maand doorblazen ( 2 x 2� meter ongeveer)Van wat daaruit komt kun je soep maken!
In het algemeen, ik hoef van niemand gelijk te hebben of te krijgen, ik deel met jullie mijn eigen langjarige ervaringen, gevraagd en ongevraagd. Als jullie daar wel of niet iets mee willen doen, dat is aan jullie.
benlj zei:vroeger had je sea pks, en din pk,, sea pk was motor vermogen zonder aangesloten rand apperatuur,denk aan dynamo, din pk was met alles aangesloten.sea pk is in ongebruik geraakt
en terecht,,,dit zou met filters ook eens moeten gebeuren,dan hoef je de klant geen rad voor de ogen te draaien. en weet die waar die aan toe is
groet ben
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.