Welke filter voor 300 liter Sluierstaart aquarium.


C

CrazyFish

Guest
Ik ben van plan om binnekort een aquarium van 300 liter bruto te kopen. afmetingen: 120x50x50. Maar welke filter is nou het best? Mijn budget is max 100 euro. Als het echt moet kan er nog wel 20 euro bij maar het liefst niet.
 
Als je sluiers gaat houden op 300 liter brutto dan blijft daar c.a netto 240-250liter water van over met bodem en decoratie.
Welk filter,
Omdat je sluiers gaat houden zal 1 klein potfilter dit niet gaan voor werken of je moet een potfilter nemen met flink wat overcapaciteit zoals een Eheim classic 600 of een Eheim Pro4 600 maar voor nieuw 100euro zal je deze niet gaan vinden die bij je Aquarium past en visbestand.

2e Hands zou je ook kunnen kijken maar wel liefst een potfilter die overcapaciteit heeft.
 
Als je zo krap bij kas zit; zou ik de hele onderneming nog even uitstellen. Stel je koopt die bak en vindt een filter voor 100-120 euro. Gaat opeens je lamp stuk, om maar iets te noemen. Wat doe je dan?
 
Ik hou ook met mijn budget rekening mee dat er dingen fout kunnen gaan. Dus dat ik altijd nog geld heb als er iets kapot gaat of duurder word dan verwacht.

2e hands is idd ook een optie.
 
Ik zelf heb een juwel rio 240 met 4 grote sluiers. Ik gebruik het interne filter met een sterkere pomp van juwel erop (1000 L per uur ipv de 600 L). Er zit bij mij alleen een fijne blauwe spons in het filter met daaronder een fijne wattenfilter voor de fijne vervuiling. Daaronder zit 1 zak met 1 liter Seachem matrix en daaronder zit nog 1 zak van 1 liter eheim substrat pro. Daarbij heb ik in de andere hoek nog een losse eheim pick up 200 voor het grote vuil en wat meer oppervlaktebeweging. Deze combinatie werkt bij mij super goed.

Wie weet dat ik ooit nog eens overstap op een extern filter. Dan zou het een oase thermo 600 of 350 worden, die zou ik je dan ook adviseren, maar tot nu toe gaat het helemaal prima bij mij.
 
Ik zag ook een SunSun filter. Is die goed of gaan die snel kapot?
 
Ik lees even mee over de Sunsun filter. Benieuwd of mensen ervaring met deze filters hebben.
 
Pomp is van een hoog wattage, dus hoge stroom kosten tov een andere.

Verder ken ik iemand die er 1 heeft en die zegt: wat een vreselijk onding is dat, zeker met onderhoud
 
Ik zou eens op Marktplaats kijken of daar filters worden aangeboden want deze vissen vervuilen flink dus overcapaciteit is wel aan te raden naast flink verversen. Je mag dan denk ik wel denken aan een filter met min 1500 liter capaciteit.
 
Oke is goed. Ik ga ook elke week dan zo’n 50% verversen
 

Terug
Bovenaan