Welke filter voor een aquarium van +- 350 liter


S

Stijn Aerts

Guest
Dag allemaal


In de zoektocht naar techniek voor mijn 120x50x60 aquarium, ben ik nu aan het nadenken over de filtratie mogelijkheden.

Omdat het aquarium volglas (en niet van een merk) zit er geen binnenfilter bij. Ik zou graag een externe filter gebruiken, maar ben aan het twijfelen tussen de volgende filters. Wat vinden jullie van deze filters, of hebben jullie zelf voorstellen?

- Fluval FX4
- Eheim Professionel 4+ 600
- JBL Cristalprofi e1502
 
Ikzelf gebruik op een 300 liter aquarium 1 Eheim classic 2217.

Je zou ook 2x Eheim classic 2215 kunnen nemen.

Of een hydor. Schijnt ook goed te zijn.

Hiervoor heb ik een Eheim prof 3e 600T gehad. Vind de filter werking niet voldoende.
 
Wil je een stille pomp dan raad ik je de Hydor Pro aan.

Wat voor visbezetting heb je in gedachten gezien de redelijk zware filterkeuze?
Ik hoor mijn JBL filter ook niet ook al staat de deur van de kast open en hou ik mijn oor er vlak tegen.
 
Wil je een stille pomp dan raad ik je de Hydor Pro aan.

Wat voor visbezetting heb je in gedachten gezien de redelijk zware filterkeuze?

Hey, ben nog bezig met mijn bezetting. Het wordt een ZA-bak met een minimum aan planten.
Momenteel:
1m3v A. Cacatuoides
20 Hemmigramus Bleheri

Dit wordt nog verder aangevuld, zodra ik meer weet!
 
Ikzelf gebruik op een 300 liter aquarium 1 Eheim classic 2217.

Je zou ook 2x Eheim classic 2215 kunnen nemen.

Of een hydor. Schijnt ook goed te zijn.

Hiervoor heb ik een Eheim prof 3e 600T gehad. Vind de filter werking niet voldoende.

Wat is het verschil tussen de Classic en de Prof?
 
Ja ik ben zelf content met mijn Eheim pro 4 serie.. 2x 250 word dat dan bijvoorbeeld.

JBL heb ik ook (gehad) e401 (e1901) maar vond ik minder.

Jet voordeel van de classic filters is dat het water door het materiaal heen moet waarbij bij veel andere filters water ook nog wel een weg langs de mandjes terug kan vinden.
Om deze reden zou vooral de zweefvuil werking van deze filters perfect werken.
Zelf geen ervaring met de classic serie.
 
Houd er wel rekening mee, dat het display soms stopt met werken. Dan krijg je wel een nieuwe.:deal:
Ach met elk merk kun je pech hebben.
En het is inderdaad meer dan netjes opgelost.

Splinternieuwe gekregen plus die met defect display als reserve.
 
Ik heb de Prof 4 600 draaien op een bruto 400 liter bak met een flinke bezetting en dat kan hij prima doen. Twee filters of iets als de G6 heb ik vorig jaar ook naar gekeken, maar ik ben toch voor de Eheim gegaan omdat die qua stroomverbruik het zuinigste was.
 

Terug
Bovenaan