Welke filter voor Rio 450


Hebben nog al veel last van een lekkende kop / aanzuig knop
Kan alleen door Eheim gerepareerd worden
Zijn niet super stil
Mandjes "lekken" waardoor bij vervuiling water langs de manden stroomt, de uitstroom blijft goed, echter de filterwerking neemt zeer aanzienlijk af

Hierdoor zijn er de nodige mensen die een beetje "klaar" zijn met deze filters. Bij de Eheim classic kan het water nooit langs het medium stromen, doordat je geen mandjes hebt, deze filtert dus veel effectiever als een PRO serie.

Verder wil de electronica (van de E varianten) ook nog wel eens niet doen wat ze moeten doen, echte oorzaak en/of oplossing niet helemaal duidelijk.

Dus in antwoord op jouw vraag, zijn ze zo slecht, wat mij persoonlijk betreft, ja dat zijn ze inderdaad
Het Eheim classic principe is eigenlijk een heel eenvoudig iets. Het water wordt van onder naar boven door een aantal filterlagen getrokken. Door gebruik met een sterkere stromingspomp zou je zelf iets dergelijks heel eenvoudig kunnen construeren.
 
De EheimPro 4 600 draaid al bijna 4jaar en ik heb totaal geen probleem met de bakjes op elkaar zetten of dat de vierkante hoekes buigen of kapot gaan.. ook dat er water zou langs lekken omdat de bakjes niet goed zouden aansluiten is onzin.. ik heb geen lekwater langs de bakjes dat er vuil tussen komt of gaat zitten.
Heb dit filter 2-de hands overgenomen en draait nu op mijn Eheim Proxima 250 zonder problemen en is tevens een zeer stille pomp.
 
Een ieder zal het geluid van welk filter dan ook anders ervaren de 1 zegt stil de ander hoort een brom zo zit de mens nu 1maal in elkaar.
Merken als fluval eheim jbl oase hier allemaal gehad en of draaiende 1 overeenkomst buiten filteren ze maken allemaal geluid.;)
 
Ik zelf heb ook een Rio 450, heb een JBL e1901 draaien maar vond dat toch te weinig filter capaciteit hebben. Dus een JBL e1902 erbij gekocht.
Heb nog een JBL e901 en e1501, voor m'n andere bakken. Mijn filters brommen gelukkig niet, ze zijn lekker stil.
 

Terug
Bovenaan