Wat is er nieuw

Welke filter werkt goed voor een 60 liter aquarium?

mvrthe

Active member
Lid geworden
9 oktober 2024
Leeftijd
34
Ik ga een aquarium halen van 60 liter (50x35x35), maar heb geen flauw idee wat voor filter hier goed voor is. Ik zit te twijfelen tussen een interne of een hang- in filter.

De filter zou ook een beetje stil moeten zijn aangezien het op mijn kamer gaat staan.

Iemand aanbevelingen?

Een binnenfilter neemt al snel een hoop ruimte in beslag. Had ik ook eerst in mijn 60 liter bakje, maar ben op een extern filter overgegaan, hoofdzakelijk vanwege wat meer ruimte. Ik heb nu een Oase filtosmart 60. Daar kun je ook een beugel bij kopen zodat je het filter aan het aquarium kan hangen.
Ik vind de uitstroom niet zo krachtig, maar stil is dit filter wel. Openmaken is even wennen en kost wat moeite.

wat voor dieren ga je er in houden? soort vissen/garnalen/kreeftjes etc.
Word het een aquarium met meubel? (dan zou je een extern filter er in kunnen zetten)

Ik zit nog te twijfelen tussen tetra’s, boraras of andere kleine schoolvisjes. Ook ga ik er een paar vuurgarnalen in doen.

Wat betreft een meubel heb ik gewoon nog een klein kastje in mijn kamer waar het op gaat staan (ongeveer 60 cm hoog).

Ik heb zelf de SuperFish Scaper 60.
Daar zit een hang on filter bij. Deze lijkt het verder prima te doen maar als ik een losse pomp moest kopen zou ik voor een ander merk gaan.
De uitstroom valt hard naar beneden tot op de grond. Ikcheb er een stukje plastic voor gedaan zodat de stroming meer rond gaat ipv naar beneden zodat ik elke dag de drijfplantjes uit de ander planten moet vissen 🙂
Ook als de stroom uit gaat komt hij niet meer op gang omdat hij helemaal leeg loopt.
Opk heb ik er soms lucht in wat wel voor geluid zorgt. Maar als je paar x die invoer knop draait komt het wel weer goed.

Ik zou er wel een hang on filter op doen. Ik wil graag met de garnalen kweken dus heb wel een spons op de invoer gedaan maar dat is best lelijk 🙂

Heb je met de kap de mogelijkheid om een slang op buis buiten de bak te krijgen? Ik weet niet of het een bak met of zonder kap is.

Aquaflow200 van superfish .
Die is niet zo groot en het sponsje knijp je in 5 min. zo uit onder de kraan als het niet met de zuignappen doet maar vrij,, laat hangen dan krijg je ook geen last van resonantie herrie.

Ik heb zelf de SuperFish Scaper 60.
Daar zit een hang on filter bij. Deze lijkt het verder prima te doen maar als ik een losse pomp moest kopen zou ik voor een ander merk gaan.
De uitstroom valt hard naar beneden tot op de grond. Ikcheb er een stukje plastic voor gedaan zodat de stroming meer rond gaat ipv naar beneden zodat ik elke dag de drijfplantjes uit de ander planten moet vissen 🙂
Ook als de stroom uit gaat komt hij niet meer op gang omdat hij helemaal leeg loopt.
Opk heb ik er soms lucht in wat wel voor geluid zorgt. Maar als je paar x die invoer knop draait komt het wel weer goed.

Ik zou er wel een hang on filter op doen. Ik wil graag met de garnalen kweken dus heb wel een spons op de invoer gedaan maar dat is best lelijk 🙂

Dat is precies het aquarium wat ik wil halen. Dus hij werkt opzich wel goed, of toch misschien een betere filter halen?

Heb je met de kap de mogelijkheid om een slang op buis buiten de bak te krijgen? Ik weet niet of het een bak met of zonder kap is.
Er zit wel een deksel op het aquarium, dus dat gaat denk ik niet lukken.

Dat is precies het aquarium wat ik wil halen. Dus hij werkt opzich wel goed, of toch misschien een betere filter halen?
Ja hij doet het prima hoor.
Mijn vriendin heeft vandaag een juwel 70ltr gehaald en dat lijkt me een stuk prettiger als ikceerlijk ben. Voor.ij vooral omdat de scaper open is.

Ik heb hem (de 60/70 liter twijfel over welke precies) )als reserve staan via marktplaats, een oude zonder filter, lamp maar handig als quarantaine. Lijkt me dat het maar net is welke eisen jij eraan stelt. Je begrijpt dat er een bodem in komt en dat extra hoogte dan fijn kan werken voor de planten. En meer volume voor de vissen.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan