Welke filter ?.


Dank voor de reacties, dan ben ik in blijde verwachting.

Nu neem ik om de 2-3 dagen het zeefje er af, en hou het tegen de aanzuigbuis in alle mogelijke posities, dan gaat het vuil tenminste de filter in, ipv terug rond te zweven.

Dan maar even wat wachten op Ali, heb wel voor een iets snellere verzending gekozen, dus hoop dat het nog voor chinees nieuwjaar op het vliegtuig zit, en dat in de europese douanecentra de hoop achterstallige kerstzendingen er ondertussen door zijn.
 
Deze week is mijn mesh filter guard aangekomen, en die draait nu een paar dagen mee.
Ervoor had ik een panty over de aanzuigkorf, maar die zat heel snel dicht.

Die mesh houdt ook wel wat tegen. Ik zie wel nog voldoende stroming, maar ook dat die mesh al goed vol hangt met klein vuil. Hoe dikwijls reinigen jullie dit?
 
Tot nu toe heb ik dat ding nog helemaal niet gereinigd. Daar past wel een verklaring bij. Mijn filter aanzuiging met aan het eind dat korfje zit in een niet meer als zodanig gebruikt intern filterhuis van een Juwel rio 180. Bovenin dat filterhuis heb ik nog wel een grove spons zitten die het e.e.a. dus deels voor filtert. Tijdens mijn wekelijkse waterverversing zuig ik, terwijl mijn externe filter is afgezet, de bodem van dat filterhuis schoon waar dan altijd flink wat rotzooi uitkomt. Dat blijkt voldoende om ook het korfje vrij van vuil te houden.
 

Terug
Bovenaan