Wat is er nieuw

Welke filtermaterialen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marij
  • Startdatum Startdatum
M

Marij

Guest
Ik heb een vraag over filtermateriaal. Jaren geleden heb ik een aquarium gehad, eerst met een binnenfilter met filtermat en daarna een extern filter gevuld met bijgeleverd filtermateriaal.
Ik heb zelf dus nooit nagedacht of informatie gezocht over verschillende soorten filtermateriaal. (want de filters werkten altijd prima)

Nu heb ik een aquarium gekocht en wil ik rustig aan weer beginnen met de hobby.

In het eerste vakje van het filter zit een zakje met zwarte plastic bolletjes, in de twee vakjes daarna zitten filterwatten met daarbinnen een zakje kool, en als laatste een zakje met witte buisjes.

Ik heb hier op het forum gelezen dat filteren over kool vooral bedoeld is om medicatie uit het water te halen. En dat kool ook andere stoffen, plantenvoeding ed, uit het water haalt.
Nu wil ik daarom graag ander filter materiaal in plaats van kool.

Ik had begrepen dan je altijd met materiaal van grof naar fijn plaatst. Dus de zwarte balletjes lijken me op de goede plek te zitten, is het handig om in het tweede vakje de witte buisjes te plaatsen? (evt meer erbij kopen aangezien het een groot vakje is.) en in het derde vakje filtermatten en in het 4e vakje filterwatten?
Is dat een goed idee?

jhk42zvvgP781_BoVMpzUYXDUbhB0yCQ.jpeg

WElkom Marij ,op het Af.

Zo jij het zegt, prima. doe er wat meer watten in.
En ,ik zou zeggen, draai hem in.

Welk aquarium is dit, met zo,n filter?

Dankje! En bedankt voor je reactie.
Het is een een AA C class aquarium. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb hem via marktplaats gekocht.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat werken met zo`n filter. Ik wil iig kijken of ik nog niets met de uitstroom kan doen want die is nogal 'grof'. Gewoon plons, door een gat het filter uit, in het aquarium.

Wat meer materiaal aan het eind, meer watten?

Ik zat te denken aan een uitstroom buis. Maar zal eerst kijken hoe met meer materiaal aan het eind gaat.
Ik wacht heel geduldig op het zand wat ik besteld heb..

Kijk eens naar het filmpje.

Zit ook een regelknop op,zag ik.

Bertus zei:
https://youtu.be/A0bKjzHl-gU

Daar kunnen niet veel vissen in,hoor.

Mooi garnalenbakje.

Die van mij is gelukkig iets groter...

50 bij 40 bij 30.

Ik wil er iig een mooie plantenbak van maken, en dan kijken we over een poos wel wat er evt. aan vis in kan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan