Welke filters voor hydor pico intern pomp


R

Renate76

Guest
Hoop dat iemand me hier kan helpen.
Ik had nog een aqua 40 staan en nu heeft m'n zoontje deze in gebruik met wat guppen en appelslakken erin.
Maar nu zou ik graag nieuwe filters in het pompje willen doen maar welke??
Het is al lang geleden dat ik het pompje gekocht heb,maar hij doet het nog goed verder.
 
Geen idee deze pomp er uit ziet maar kan je niet zelf wat uit filtermat snijden, Of heb je geen oude filter meer als voorbeeld?

Mvg
Kees
 
Het oude filter heb ik nog wel die is vrij grof,maar deze was echt niet meer te gebruiken.
En wat ik me kan herinneren werkte deze ook niet echt goed toen.
Ik heb nu een juwel biopad filterwat wit maat M erin gedaan.
Maar ik vroeg me af of dit wel het beste resultaat geeft.
 
Waarom wil je niet filtermateriaal in het filter doen? Eigenlijk is dit niet echt nodig, wanneer het vies is kun je het filtermateriaal veelal best goed schoonmaken. Indien je hem echt niet meer schoon krijgt of het kapot gaat zou ik het vervangen.

Ik gebruik al 6 jaar hetzelfde filter materiaal.
 
636971_0_82_pico.jpg


Zal deze zijn,zeker?
 
Deze is het inderdaad ik heb m denk ik ong 12 jaar geleden gekocht.
Het filter wat er nog in zat krijg ik echt niet meer schoon het is heel erg verkleurd en ziet er zo al erg vies uit.
Ik heb het aquarium zelf al 10 jaar niet meer gebruikt tussendoor heeft iemand anders m nog een poosje geleend.
Maar m'n zoontje wilde zo graag wat guppies vandaar dat ie nu weer in gebruik is.
 
Hier gewoon een stuk spons in doen.

die dan niet te schoon maken,als hij vol zit.
Anders gooi je teveel bacterie weg.

Leuk, heb er ook nog 1.
 
Ok� en welk soort spons bedoel je?
Misschien een domme vraag maar ik ben blond hihi
 
Er zat bij mij gewoon zo'n vierkant matje dubbel gevouwen in met vrij grove structuur.
Maar dan weet ik nu wat ik er het beste in kan doen heel erg bedankt voor de snelle reacties.
 
Ik wil niet zeuren maar eigenlijk is een aqua40 niet echt geschikt voor guppen.
Ondanks dat het niet de grootste vissen zijn hebben ze wel een druk karakter en doe je ze met een vakje van bruto 25 liter geen plezier.
 

Terug
Bovenaan