Welke garnaal is dit of scheelt er iets aan?


G

Gino_Kortrijk

Guest
IMG_20151230_204704_zps0wjikqix.jpg.html


Ik heb dus een 4-tal maanden geleden 15 japonica's gekocht (amano shrimp's) en allen zagen ze er het zelfde uit. Klein +/- 1cm en allen doorzichtig.
4 maanden later zien wij een zwarte garnaal zwemmen .... ? :S

Wat is me dat? Een zwart geworden Japonica garnaal? Hoe kan dat?
Of toevallig een andere soort tussen gesukkeld die eerst doorzichtig was en nu zwart?

:help:
 
Dat is mooi,man.

Mee gekomen met opscheppen.
 
Lijkt mij geen Atyopsis moluccensis. Ik zie geen waaiers namelijk.
 
ik vind het er wel mooi uit zien zeg. je kunt eenvoudig zien of het een waaierhand is of niet. tussen de voorpootjes zitten dan kleine 'netjes' waarmee hij eten uit het water filtert.

normaal is Atyopsis moluccensis toch bruin?
 
Kwa tekening lijkt het duidelijk op de Atyopsis moluccensis, ook bekend als de aziatische waaierhandgarnaal. Ze zoeken vaak een plekje en openen hun waaiers om voedsel te pakken. Als ze geen stroming kunnen vinden, zoeken ze vaak met hun waaiers op de bodem naar voedsel.

Een zwarte en een oranje waaierhand. Hier zie je de waaiers van vooraf. Om de seconde stoppen ze een andere waaier in de mond. erg geinig gezicht. Bij mij zijn ze vaak donkerder vlak na de vervelling. Maar de zwarte blijft vrij donker, en de lichtere blijft dus ook lichter.
w5HNiTGKW1a3IljkdvrHH9avRoxK4r5r.jpeg

Hier nog eentje, om te laten zien dat ze alles doen om maar bij stroming te komen.
w5HNiTGKW1a3IljkdvrHH9avRoxK4r5r.jpeg

En die waaiers kunnen ze heel goed onder het lichaam verstoppen. Heb wel eens gedacht dat een van mijn vissen zijn waaiers eraf had geknabbeld.... maar even later kwamen ze tevoorschijn. Het zijn net paraplu's, zoals ze ze openen en dichtvouwen.
 
Helaas zien we hem heel (extreem) weinig?
Zodra hij nogmaals te voorschijn komt let ik op de waaiers :)

Grts
En bedankt :)
 
Dat komt misschien omdat dit diertjes zijn die het gezelschap van soortgenootjes waarderen. een stuk of 2-3 extra zou ervoor moeten zorgen dat je ze een stuk vaker ziet.
 
Allemaal goed en wel, maar ook voor ons is het een verrassing.
Behalve het niet ideale gekozen kogelvisje, zitten alle andere soorten minimaal per 2.

Zodra ik zeker weet of het de Atyopsis moluccensis betreft, haal ik snel wat vriendjes voor hem :)

Grts
 
Zorgen voor stroming voor in de bak.
Klein binnenfiltertje in de hoek, gaat hij in liggen.

Moet dan wel een jong zijn.

Gezien de lengte ,En de breedte van de verwarming ,schat ik hem 2 1/2 cm.
Dan gewoon een garnaal.
 

Terug
Bovenaan