Wat is er nieuw

Welke garnaal kan bij Japonicagarnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Hoi!
Ik heb een aantal japonicagarnalen in mijn aquarium (7 totaal) en ik vind de garnalen super leuk. Ik heb Japonica gekozen omdat ze goed zouden opruimen, maar ze vallen niet goed op. Ik zou eigenlijk graag wat andere garnalen erbij doen (bijvoorbeeld vuurgarnalen?), maar welke garnalen kunnen goed samenleven met japonica?

Ik hoor graag wat tips!

Volgens mij maakt dat geen bal uit hoor ilona 🙂 ze doen mekaar niet veel heb ik het idee.
Ik heb zelf ook jappies...en dat bevalt me prima..maar waarom vallen ze bij jou niet op dan?
Die van mij zitten de hele dag op een flink stuk hout te knagen 🙂

Suc6 en groeten Manfred

Kan je vraag niet beantwoorden..

Persoonlijk zou ik waarschijnlijk de groep japonica's uitbreiden.. dan zul je ze veel vaker gaan zien.. niet alleen omdat het er meer zijn maar ook omdat ze zich dan meer op hun gemak zullen voelen. Maar ja.. het blijven wildgekleurde rakkers 😉

Hoi!
Bedankt voor je reactie. Uhh, ik vind ze gewoon een niet-opvallende kleur hebben 😉 Ik zie ze wel geregeld hoor, als ze op het hout of de kokosnoot zitten, dus het is niet zo dat ze zich constant verstoppen, alleen ze zijn zo kleurloos. Maar misschien komt dat ook omdat ik een zwarte bodem heb?

Ja, daar zat ik ook aan te denken, Kellemes. 🙂

Ik heb een zandkleurige bodem en dan zijn ze ook kleurloos 😉
Ze vallen qua uiterlijk niet op nee.. hooguit qua gedrag.
Als je er graag kleurige garnaaltjes bij wilt dan kun je beter even reakties afwachten van mensen die daar ervaringen mee hebben.. ikke heb dat niet.

Het antwoord staat hieronder.

Grapje net wat je mooi vind bij mij zitten tijgergarnalen erbij maar als je wat wil mixen moet je kijken naar de PH van je water.

Ik heb ze met Blue Fairy's, vuurtjes en White Pearls gehad (niet tegelijkertijd) en dat ging allemaal prima. Af en toe zwemmen de jappen een baby-garnaaltje omver en ze jatten weleens korreltjes, maar dat brutale gedrag vind ik juist leuk aan jappen 😉.

Precies, je hebt variatie in kleur genoeg mooie felgekleurde sakura soorten bv

Ik heb hier van alles bij elkaar zitten.
Ik vind persoonlijk mijn vuurtjes het mooiste, omdat ik ook een donkere bodem heb.
Maar de Japonica's zie ik toch ook goed, hoor, omdat ze een stuk groter zijn.

't is maar net wat je mooi vindt.
Blue fairy of babaulti is ook erg leuk qua kleur.
Als je maar zorgt dat de ene of andere soort niet heel erg in de meerder- of juist minderheid is.
En als je niet wilt dat ze kruisen, moet je daar ook rekening mee houden.

Ik neem aan dat je onderstaande site al kent?
aan de andere kant van het glas

Martin vd V zei:
Precies, je hebt variatie in kleur genoeg mooie felgekleurde sakura soorten bv

Ja, ook mooi!

Overigens Martin, heb je nu alleen nog maar blauwe tijgergarnalen, of kweek je nog meer?

Ik heb zojuist weer uitgeselecteerd en nu 2 bakken met tijgergarnalen en 1 bak waar een nieuwe soort inkomt een kruising tussen tijger en een witte cr garnaal.

Ik dacht laat ik eens een PH verlaagde bodem proberen.

Martin vd V zei:
Ik heb zojuist weer uitgeselecteerd en nu 2 bakken met tijgergarnalen en 1 bak waar een nieuwe soort inkomt een kruising tussen tijger en een witte cr garnaal.

Ik dacht laat ik eens een PH verlaagde bodem proberen.

Apart.... foto?

Oh... dat is een mooie!
Met hoeveel ga je starten?

Kouwtje: bedankt voor de link! Ga er zeker nog evne uitgebreider naar kijken. En inderdaad, vuurtjes vind ik ook erg leuk, vooral dus voor de kleur en omdat ze blijkbaar goed voortplanten (ik vind kleintjes altijd geweldig!). Maar aan de andere kant twijfel ik ook wel om dan mijn japonica uit te breiden. Ik heb er nu 7, dus misschien als ik er nog 5 bij haal, ze meer opvallen...

Die kans is idd aanwezig want ook japonica's zijn groepsdieren.

Ik heb er intussen 12 vuurtjes bij (en een vis die perongeluk meegekomen is. Een baby en heb geen flauw idee wat het is, maar het zit nu in een kweeknetje en ik wacht wel af). Ze zijn al lekker brutaal want ze zaten net al boven op de japonica! Binnenkort komen er ook nog 3 japonica bij. Van iemand bij wie het de laatste 3 zijn die over zijn gebleven.

Klopt het trouwens dat vuurgarnalen direct na de vervelling ietsjes minder rood zijn dan daarvoor? Ik heb het idee dat ze nu iets minder rood zijn en er liggen ook ontzettend veel vellen in m'n bak elke dag... vandaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan