Wat is er nieuw

Welke garnaaltjes zijn aan te raden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Symbas Story
  • Startdatum Startdatum
S

Symbas Story

Guest
Ik heb een 60 cm bakje met nu nog 3 dwergklauwkikkertjes (er komen nog 2 of 3 bij).

Graag wil ik hier garnaaltjes bij zetten, maar wat zijn makkelijke kleine beginners garnaaltjes?

Vuurgarnalen en aanverwanten: blue pearl, white pearl, blue fairy, red rili, red sakura, black sakura, choco, citroengarnaal, mandarijngarnaal en er zullen er vast nog wat zijn.

Vuurgarnalen zijn idd een van de makkelijkste garnalen voor beginners. Het zijn de guppen onder de garnalen: makkelijk te houden en makkelijk te kweken.

Jones zei:
Vuurgarnalen en aanverwanten: blue pearl, white pearl, blue fairy, red rili, red sakura, black sakura, choco, citroengarnaal, mandarijngarnaal en er zullen er vast nog wat zijn.

dit is een mooie lijst :thumbs:

ook zijn de zogenaamde Bijtjes erg makkelijk te houden en geen familie van de vuurtjes.

Vaak willen mensen mooie gekleurde garnaaltjes..
Zelf viel ik voor de natuurlijke schutkleuren van de Caridina multidentata (Japonica Garnaal) .. hun misschien wat weinig opvallende uiterlijk wordt ruimschoots gecompenseerd door hun actieve en soms wat brutale gedrag. Verder planten ze zich niet voort in zoetwater.. wat je eventueel als voordeel zou kunnen zien.

Ja een goed advies is wel om niet nu te kijken naar het uiterlijk. Althans niet naar het uiterlijk van de "moeilijke"soortjes. Ook de rode rilli is erg leuk en de citroen ook hoor. En voor een beginner zijn ze gemakkelijk. Ook ik heb destijds de fout gemaakt om te beginnen met te moeilijke garnalen en dat is achteraf echt zonde geweest.

Maar, bij de makkelijke garnaaltjs is denk ik voor iedereen wel een leuk kleurtje te vinden 🙂

~ Ivo

Ja die heb je in zoveel kleuren op het moment dat er bijna wel een mooie bij moet zitten.
Kijk om een indruk te hebben maar een op Rendo shrimps uit Duitsland. Heel veel keus daar.

Nou, mooie collectie zeg.. echt prachtig.
Ik vraag me toch af wat voor mensen daadwerkelijk een Taiwan Bee "Black Pinto" kopen voor 199,99 Euro. En dan een groepje van 10 of zo..

Ha ha ja dat vraag ik me ook af en soms op de garnalenfora heb ik stukjes gelezen van "hobbykwekers" die er zo 10 hebben gekocht om mee te kweken.
Ik weet dat deze zaak stukken goedkoper is dan de gemiddelde winkel hier. Dus ja als je dan iets duurs wil dan ben je daar goedkoop uit. Nou ja 10x199 vind ik ook niet echt goedkoop hoor.

Ik ben net zo blij met de citroentjes die ik heb en de bijtjes.

Ik wil alleen garnaaltjes die lekker opvallen in mn bak. Gewone vuurgarnaaltjes zijn dan inderdaad wel leuke garnaaltjes. (ik heb geen achterwand en heb een zand bodem)

De taiwan bee "black pinto" word zeker gekocht. Voordeel is dat je als je ze een maal aan het kwken hebt je ze voor 100-150 door kan verkopen aan iemand. Met te veel geld. Uiteindelijk een gouden handel dus.
Maar als kleurrijke soor in je aquarium zou ik beginnen met de vuur garnaal of de citroen garnaal. Als je verder bent zou ik je populatie ietwat uitdunnen en eventueel een cr of cb garnaal er bij zetten

Kunnen die 2 soorten niet kruisen dan? En is het verstandig om garnalen bij 2 verschillende mensen te halen in verband met inteelt?

Nou,je begint al aardig ,zo.
Hou vast,tot maandag.

Wie wat? @Bertus, ik snap het niet.
@Symbas de genoemde combie kruist niet. Vuur en citroen wel, daar niet aan beginnen, een van die twee kiezen.
Daarna, zorg dat je je populatie uitdunt, kan je cr OF cb toevoegen. Dun je je populatie niet uit, kweekt de vuurgarnaal door en de cr maar een klein beetje. Goudvis in een kom actie.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan