Wat is er nieuw

Welke garnalen bij mijn aquarium

Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Leeftijd
30
Misschien is dit een beter onderwerp voor samenstelling visbestand, ik weet het niet zeker.

Voorlopig kan ik nog even niet naar de aquariumzaak, maar ik ben vast aan het nadenken over wat ik wil zodra ik er weer heen kan.
Ik wil dus graag garnaaltjes gaan toevoegen aan mijn aquarium en ik heb nog niet zoveel ervaring met garnalen.
mijn aquarium:
~200L
26 graden
pH ~6.5 - 7
Heel veel planten en schuilplekken

Vissen:
Maanvissen
Bijlzalmpjes
Purperkopjes
Corydorassen
Ancistrus
rasbora galaxies
een rouwtetra
Wat roodkopzalmpjes

Ik ben me bewust dat je vraagtekens kan zetten bij de combinatie van vissen. Lang verhaal, maar ik heb de combinatie niet zelf gekozen. Ze doen het gelukkig goed.

Nou mijn vraag:
Welke garnalen kunnen bij dit aquarium? Het liefste heb ik fel gekleurde, dus niet japonica's bijvoorbeeld.
De kleur maakt me niet zoveel uit, blauw, rood, geel, allemaal prima. Misschien 2 soorten? Kom maar met ideeën en aantallen!

Niet om je te ontmoedigen, maar als je garnalen neemt met dit bestand, zullen ze alleen maar kunnen overleven onder stenen of grotten, alles wat hun hoofd daar boven uit steekt zal zeker niet lang meer leven, dus zal je ze nooit meer zien, zelf een grote groep vuurtjes gehad bij jonge maantjes maar ondanks dat er een 50+ onder een stapelstenen zaten heb ik ze alleen kunnen zien als ik een steen oppakte en de vissen er ver weg van hield.

Ja ik dacht al dat het niet echt goed samengaat met maantjes. Maar geldt dat voor alle soorten garnalen? Ook grotere soorten? Want ik herinner me dat mijn japonica's vroeger vrij groot waren en ik denk niet dat die bij de maantjes in de bek passen.

Neocardina's zijn de makkelijke soort. Zou ze gewoon via MP halen stukken goedkoper. Flip je in ieder geval niet als de manen 4,- per pop weg snoepen. Hardheid is trouwens een belangrijke waarde voor het vervellen van de garnalen.

Ja ik dacht al dat het niet echt goed samengaat met maantjes. Maar geldt dat voor alle soorten garnalen? Ook grotere soorten? Want ik herinner me dat mijn japonica's vroeger vrij groot waren en ik denk niet dat die bij de maantjes in de bek passen.
Voor de maantjes ben ik nog niet zo bang, meer de rauwtetra's welke als rovers bekend staan en erg snel kunnen zijn, maar dan zouden vuurtjes naar mijn idee nog het beste kunnen.
Met de grotere garnalen heb ik geen ervaring.

Voor de maantjes ben ik nog niet zo bang, meer de rauwtetra's welke als rovers bekend staan en erg snel kunnen zijn, maar dan zouden vuurtjes naar mijn idee nog het beste kunnen.
Met de grotere garnalen heb ik geen ervaring.
Ik heb er maar 1 en het beestje is al erg oud dus ik denk niet dat het een heeeel erg groot probleem zou zijn. Maar je weet het nooit zeker natuurlijk.

Ik zou toch voor wat grotere garnalen gaan. Dus toch de Japonica's.

Je hebt ook niets aan kleurrijke garnalen als ze zich alleen maar verstoppen (of opgegeten worden).

Ik ben het met Lizzy eens en ik ben bang dat je niks gaat overhouden want ja volgens mij lusten de Manen ook wel iets als het in de bek past. Dan blijven hooguit de Japonicagarnalen over al zijn die minder gekleurd dan vele andere kleine broeders.

Kan uit ervaring vertellen dat de rouwtetra’s vuurgarnalen erg lekker vinden.
Ik zou bij dit visbestand geen garnalen zetten, gaat hem niet echt worden denk.

Dat is jammer, maar alsnog bedankt voor het advies. Zou een kreeftje bijvoorbeeld wel kunnen bij dit bestand?

Dat is jammer, maar alsnog bedankt voor het advies. Zou een kreeftje bijvoorbeeld wel kunnen bij dit bestand?
Dan zou je even naar de waterwaarden moeten kijken. Maar kreeften zijn een stuk weerbaarder en ook een stuk groter als vuurgarnalen. Als dat betreft de waterwaarden past heb ik er wel vertrouwen in dat die kreeftjes zich redden??

Kreeftjes kunnen kleine visjes pakken

Kreeftjes kunnen kleine visjes pakken

Reken maar en de cpo hier deed alle moeite om visjes te pakken dus die combi doe ik nooit weer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan