Wat is er nieuw

Welke garnalen bij mijn aquarium

Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Leeftijd
30
Misschien is dit een beter onderwerp voor samenstelling visbestand, ik weet het niet zeker.

Voorlopig kan ik nog even niet naar de aquariumzaak, maar ik ben vast aan het nadenken over wat ik wil zodra ik er weer heen kan.
Ik wil dus graag garnaaltjes gaan toevoegen aan mijn aquarium en ik heb nog niet zoveel ervaring met garnalen.
mijn aquarium:
~200L
26 graden
pH ~6.5 - 7
Heel veel planten en schuilplekken

Vissen:
Maanvissen
Bijlzalmpjes
Purperkopjes
Corydorassen
Ancistrus
rasbora galaxies
een rouwtetra
Wat roodkopzalmpjes

Ik ben me bewust dat je vraagtekens kan zetten bij de combinatie van vissen. Lang verhaal, maar ik heb de combinatie niet zelf gekozen. Ze doen het gelukkig goed.

Nou mijn vraag:
Welke garnalen kunnen bij dit aquarium? Het liefste heb ik fel gekleurde, dus niet japonica's bijvoorbeeld.
De kleur maakt me niet zoveel uit, blauw, rood, geel, allemaal prima. Misschien 2 soorten? Kom maar met ideeën en aantallen!

Niet om je te ontmoedigen, maar als je garnalen neemt met dit bestand, zullen ze alleen maar kunnen overleven onder stenen of grotten, alles wat hun hoofd daar boven uit steekt zal zeker niet lang meer leven, dus zal je ze nooit meer zien, zelf een grote groep vuurtjes gehad bij jonge maantjes maar ondanks dat er een 50+ onder een stapelstenen zaten heb ik ze alleen kunnen zien als ik een steen oppakte en de vissen er ver weg van hield.

Ja ik dacht al dat het niet echt goed samengaat met maantjes. Maar geldt dat voor alle soorten garnalen? Ook grotere soorten? Want ik herinner me dat mijn japonica's vroeger vrij groot waren en ik denk niet dat die bij de maantjes in de bek passen.

Neocardina's zijn de makkelijke soort. Zou ze gewoon via MP halen stukken goedkoper. Flip je in ieder geval niet als de manen 4,- per pop weg snoepen. Hardheid is trouwens een belangrijke waarde voor het vervellen van de garnalen.