Wat is er nieuw

Welke garnalen komen hier mooi in uit

Pindakaasx

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2021
Leeftijd
27
Hallo allemaal,

Mijn superfish 30 bakje staat nu 3 weken te draaien en ben nog aan het twijfelen over de garnalen.

Zelf vond ik de citroen garnaal heel mooi maar denk dat hij niet zo opvalt tussen de groenigheid. Welke garnaal gaat hier volgens jullie wel uitspringen?

Bijlagen

• 34CED242-F5DD-48A7-9B05-8174E9DD2B40.jpeg
    34CED242-F5DD-48A7-9B05-8174E9DD2B40.jpeg
    706.8 KB · Weergaven: 176
Crystal reds of blacks zouden ook zeker niet misstaan. Mits van de juiste persoon, ook goed op een reguliere bodem te houde

Crystal reds of blacks zouden ook zeker niet misstaan. Mits van de juiste persoon, ook goed op een reguliere bodem te houde
Helemaal mee eens en als je het bij Neo s wil houden de Red Sakura bijvoorbeeld of een andere kleurvariant.

De blue velvet garnaal zou wel goed opvallen.

@Killerfish kunnen ze op kraanwater? Bij ons ligt de ph rond 7/7,5.

Je moet vragen waar ze op zijn gekweekt want sommige gradaties cr kunnen prima op kraanwater met een wat hogere ph.

Met een donkere bodem zou ik voor rood gaan. Ik heb zelf blue velvet garnalen bij mijn kempvis met een donkere bodem , en die zijn aardig gecamoufleerd met een donkere ondergrond en vallen dus niet echt op.

@Killerfish kunnen ze op kraanwater? Bij ons ligt de ph rond 7/7,5.
Heb ze hier op kraanwater en een normale zandbodem, maar idd wel gehaald bij iemand die ze ook op deze waarden heeft gekweekt. Wel op osmose, maar heb ze heel rustig over laten wennen en ze doen het prima, regelmatig jongen ook

Heb ze hier op kraanwater en een normale zandbodem, maar idd wel gehaald bij iemand die ze ook op deze waarden heeft gekweekt. Wel op osmose, maar heb ze heel rustig over laten wennen en ze doen het prima, regelmatig jongen ook
Dan is de keuze niet moeilijk haha! Prachtbeestjes!

Ik zou zelf eens op MP kijken want daar worden vaak garnalen voor een leuke prijs aangeboden.

@jessicapilon Bedankt voor de tip, goeie!

Om het ook nog even in beeld te brengen wat ik bedoelde met mijn reactie met blauwe garnalen op een donkere ondergrond:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan