Wat is er nieuw

Welke garnalen nemen?

Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Hallo iedereen,
Ik ben van plan misschien een garnalen bakje te nemen, Weet iemand nog een leuk garnalensoortje? Ik heb al vuurgarnalen gehad en wil wel eens wat anders. Voor de moeilijkere soortjes moet je een ph verlagende bodem zag ik ergens staan. Welke bodem is goed? Weet iemand nog een leuk garnalensoortje die iets moeilijker te kweken is als de vuurgarnaal?

Eigenlijk zijn alle garnalen makkelijk te kweken als je maar een goedee biotoop inricht.

Welke garnaal bepaalt je voorkeur.

Volgens mij kunnen tijgergarnalen ook op simpel kraantjeswater.

~ Ivo

Martin vd V zei:
Eigenlijk zijn alle garnalen makkelijk te kweken als je maar een goedee biotoop inricht.

Is natuurlijk niet waar wat je zegt maar weet je zelf ook uit ervaring met de crs.

Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

Zijn blue fairy hetzelfde als tijgergarnalen?
Iemand nog suggesties? Ik heb osmose water, dus ik kan ook de wat moeilijkere soortjes aan.

Iets moeilijker... Dan zou je natuurlijk kunnen gaan voor cr/cb.

Corydorasfan zei:
Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

Iemand nog suggesties? Ik heb osmose water, dus ik kan ook de wat moeilijkere soortjes aan.

Nee zijn verschillende soorten,blue fairy is een variant van de gewone vuurgarnaal.
Sommige moeilijke soorten kunnen ook op gewoon kraanwater met wat maansteen bv zoals de kardinaalgarnaal of andere sulawesi soorten.
Heel mooi maar vaak ook heel lastig om te kweken.

Corydorasfan zei:
Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

Blue fairy's zijn ontzettend makkelijk. Hoge pH, lage pH, hoge temperatuur, lage temperatuur, maakt allemaal niets uit. Ze blijven toch wel kweken.

ja, inderdaad, zeker als je je beseft dat dit een kweekvariant is van de vuurgarnaal.... Op marktplaats betaal je minimaal �3,50 per stuk...

Iemand anders een goedkoper adres?

Hmm, ik zit rond te zoeken op internet en zie dat er veel problemen met dit garnaaltje zijn, :/. Klopt dit?

Is een lastige kostganger dus veel mensen hebben er problemen mee idd maar ook een hoop mensen die er een leuk centje aan verdienen door ze te kweken.

kijk eens op rendo-shrimp.de is wel een duitse site maar heel veel keus en niet duur! Alleen wel hogere verzendkosten, iets van 12 euro. Heb zelf hier met twee anderen van het forum besteld en scheelt weer in de verzendkosten.

Waarom kan Rendo shrimp 1.99 euro vragen voor crystal red garnaal wanneer ze hier in de winkel 5euro of meer kosten en online 4 euro ofzo?

1.99 is echt weinig...

Is de kwaliteit goed en leveren ze levende dieren of is de helft dood?

Convantol zei:
Waarom kan Rendo shrimp 1.99 euro vragen voor crystal red garnaal wanneer ze hier in de winkel 5euro of meer kosten en online 4 euro ofzo?

1.99 is echt weinig...

Is de kwaliteit goed en leveren ze levende dieren of is de helft dood?

Ligt aan de gradatie he 😉
Het ligt er ook aan of je er geld mee wilt verdienen of euhm wilt gaan selecteren ik vind dat daar ook een moeilijkheidsgraad aan zit waar je aan moet denken. Dat is ook met de bleu fairy wil je de mooie kleur behouden zul je moeten selecteren. Wil je gewoon een bak vol garnalen moet je op de sites rond kijken en kijken welke je het meeste aanspreken en dan je bak op die garnalen afstemmen en beter nog zorgen dat de waterwaardes zo goed als gelijk met de kweker zijn.

Mandykuh zei:
Ligt aan de gradatie he 😉
Precies!

Zo te zien op die website gaat het daar om K4 gradatie. Zegt mij niks - want ik ken gradaties van C t/m SSS (klik!) - maar met even googlen kwam ik hier uit (klik!). Kennelijk is dat een andere manier van de gradatie noteren.

~ Ivo

Lijkt mij dan A, als ik zie dat het de derde van het rijtje is 😉 Als ik zelf zou beoordelen zou ik het op B gooien.
Kun je niet op marktplaats mooie cr's vinden? ben je nog goedkoper uit, zie je ook gelijk of ze goed zitten.

Zojuist 6 Kg ph verlagende bodem besteld, Denk dat ik er ook wel een foto album over maak. Als daar interesse voor is natuurlijk.

Moet je het wel heeeel mooi maken natuurlijk! Net zoals je Rio, een beetje een out of the box bakje! 😀

~ Ivo

Kwas et bijna vergeten, ik moet nog een update maken van de rio, tis helemaal veranderd :0

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan