welke garnalen zijn makkelijk te houden en te kweken


D

Deleted member 25820

Guest
Hallo Allemaal,

Zoals jullie misschien hadden gelezen wilde ik garnaaltjes kweken.
Nou ben ik gaan rondneuzen naar blauwe garnalen. Maar zitten rond de 10 euro p/s!
Dat vind ik echt teveel. anderhalf jaar terug had ik er 600 met een half jaartje tijd...
maargoed. vraag en aanbod is het wel.
veel kwekers die ik ken zijn ook gestopt. Dus dan zijn ze ook lastiger te krijgen.

Wie weet leuke betaalbare garnalen die goed te kweken zijn en op kraanwater / kamer temperatuur te houden zijn?
Ik kweek voor de hobby. Dus het hoeft ook niet perse wat op te leveren.
Maar ik wil er ook niet mee opgezadeld zitten.

Wie o wie heeft goede adviezen!?!?!


Groeten van Joey,
 
De blue dream/blue velvet staan om marktplaats voor 1/2 euro en op webshops voor 3/4 euro per stuk.
 
In de regel zijn Neocaridina s goed te houden op kraanwater. Vraag voor alle zekerheid altijd even de waarden van de kweker na.
 
De blue dream/blue velvet staan om marktplaats voor 1/2 euro en op webshops voor 3/4 euro per stuk.


Kunnen ze verzonden worden dan?
Dit lijkt me nogal risico vol.

Diegene die er het dichts in de buurt zit is rijssen.
En die moet ze ook nog bestellen

In de regel zijn Neocaridina s goed te houden op kraanwater. Vraag voor alle zekerheid altijd even de waarden van de kweker na.


Bedankt voor je antwoord Jessica ;)
 
Natuurlijk kan er een door de stress of wat dan ook komen te overlijden maar dit valt vaak wel mee. Zorg er wel voor dat het niet flink vriest of enorm warm is wanneer je ze besteld (als je bij een webshop besteld wordt er in deze gevallen een heat of coldpack meegeleverd) en dat je thuis bent op de dag van de levering. Ik heb van de zomer bij shrimpparadise 20 crystals besteld, deze kwamen allemaal levend aan en leven nog steeds.
 

Terug
Bovenaan