Welke garnalen?


Stevywonderchild

Well-known member
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
217
Beste allemaal,

Op dit moment draait mijn bak een kleine 5 weken. Nu zitten er 8 rasbora hengeli’s in met 6 corydoras pygmeaus en ben ik opzoek naar garnalen.
Zelf dacht ik aan 5 japonica’s omdat deze enorm goed schoonmaken. Hierbij wil ik dan het liefst nog wat mooiere garnalen een stuk of 10. De temperatuur ligt rond de 25-27 graden wat adviseren jullie voor soort?

Mvg
 
Crystal red vindt ik heel mooi en ze zijn niet heel moeilijk te onderhouden. Als je wil kweken moet je water wel rond de 6 ph liggen.

M.v.g.
 
Crystal red vindt ik heel mooi en ze zijn niet heel moeilijk te onderhouden. Als je wil kweken moet je water wel rond de 6 ph liggen.

M.v.g.

Okee, ja ik las dat de neocardinia wat makkelijker te houden zijn dan de cardinia's. PH ligt rond de 5-6 moet dat weer een keer laten meten bij de winkel.
Maar qua aantal zou dat geen probleem moeten zijn in een bak van 60x36x30? komt neer op 68Liter.

De temperatuur baar ik me nog de meeste zorgen over of maken die paar graden niet zoveel uit?
meeste garnalen leven op 22-24 graden
 
Ik heb mijn crystal reds gewoon op kamer temperatuur dus rond de 20 graden. Tip je kan gewoon ph strips bestellen ik bestelde er 1 en kreeg 5 doosjes binnen met elk 200 papiertjes. Dat is veel makkelijker
 
De Neocaridina is de makkelijkste soort. De cr zijn in verschillende gradaties te krijgen en de zogenaamde Taiwan Bee en hogere gradaties hiervan verlangen een lage ph en kh. De gewone cr kun je in de regel op kraanwater houden. Ik zou zeker bij de verkoper navragen op welke waarde ze zijn gekweekt.
 

Terug
Bovenaan