Wat is er nieuw

Welke garnalen?

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Ik ben op dit moment twee bakjes aan het indraaien waar ik endlergupjes in ga doen. in deze bakjes zit een gewone grindbodem. Nu wil ik graag garnalen in deze bakjes doen maar weet ik niet goed welke garnalen er goed op grind kunnen, vuurtjes heb ik al in drie bakken dus deze wil ik niet in de nieuwe bakken. Kan iemand mij vertellen welke garnalen er nog meer op grind kunnen? Tangerine garnalen bv kunnen deze?

Je kan ook denken aan Citroenen en Bijtjes of Rilli s.
Je moet dan een makkelijke garnaal nemen die op jou leidngwater kan gehouden worden en dat moet je dan even navragen bij de kweker/verkoper.
Ik heb hier de lage gradatie cr ook op gewoon leidingwater zitten met een gewone bodem.

Dat leidingwater zal het probleem niet zijn want hier in hengelo zit iemand die wat met garnalen doet. Toevallig kan ik waarschijnlijk aan tangerine garnalen komen vandaar de vraag of deze kunnen en dan wil ik gelijk kijken voor de tweede bak.

Vaak zitten die op een hogere ph en als de kweker dezelfde waarden als jij hebt dan kan dat best denk ik.
Het is de gouden Tijgergarnaal zeg maar.

gelukkig, dan kan ik deze iig aanschaffen. Het zou jammer zijn als ze dood zouden gaan daar komt bij dat ze wel wat duurder zijn dan vuurtjes dus dan is het financieel ook een tegenvaller als ze dood zouden gaan. Nu nog een mooie garnaal voor de tweede bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan