Welke goedkope magneetventiel raden jullie aan?

Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Berichten
1,368
Leeftijd
26
Locatie
Groningen
Beste aquaforummers,

Na enige tijd van verwaarlozing van het aquarium ben ik alles weer aan het renoveren. Helaas kom ik erachter dat mijn huidige magneetventiel kapot is van het merk van Dennerle. Deze beviel goed, maar dik 80€ voor een magneetventiel vind ik te veel. Ik weet dat vanuit vroeger er veel ventielen uit china werden gekocht via Ali en deze vergelijkbaar waren in kwaliteit. Hebben jullie toevallig goede ervaringen met een merk/type van Ali?

mvg,

Kikkervis
 
Ik weet niet welke ik heb van Ali maar die koste iets van 12 euro maar wordt kokend heet en heeft een los stekkertje op het ventiel wat erg fragiel is. Wellicht zijn er betere maar soms is goedkoop een duurkoop.
 
Ik weet niet welke ik heb van Ali maar die koste iets van 12 euro maar wordt kokend heet en heeft een los stekkertje op het ventiel wat erg fragiel is. Wellicht zijn er betere maar soms is goedkoop een duurkoop.
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat er vaak meuk wordt verkocht, maar in mijn herinnering was iedereen hier best positief over op het forum..

Ten opzichte van 80,- is deze nog vrij goedkoop: https://www.devisvoerwebwinkel.nl/co2-magneetventiel.html
Bevalt prima maar Ali zal vast goedkoper zijn,
Ik zie ze nu inderdaad ook voor 3 tientjes bij Aquaplantsonline. gezien ik ook nog wel wat extra plantjes nodig ga hebben haal ik hem daar wel(y)
 
Heb gekeken maar hier staat er niet eens een naam op.
 
Ik zie ze nu inderdaad ook voor 3 tientjes bij Aquaplantsonline
Die zijn inderdaad prima, ik gebruik ze al jaren (y)
Ze worden warm maar zeker niet heet.


Zojuist gemeten 53 graden Celsius bij een magneetventiel* die 24/7 open staat (is enkel ter beveiliging)
*staat in serie met 2e magneetventiel welke wel door controller wordt gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Die zijn inderdaad prima, ik gebruik ze al jaren (y)
Ze worden warm maar zeker niet heet.


Zojuist gemeten 53 graden Celsius bij een magneetventiel* die 24/7 open staat en is enkel ter beveiliging.
*staat in serie met 2e magneetventiel welke wel door controller wordt gestuurd.
Ik heb het nooit gemeten. Maar die van Dennerle werd ook wel handwarm. gok ergens rond de 40-45.
 
Zij specificeren 1.6 VA, zal marketing technisch beter uitkomen :cool:

Ik had nog een reserve (uitvoering met LED maar dat zal weinig uitmaken voor het opgenomen vermogen)
Hij is geen 1.6 maar 3.5 VA

Wiki: VA is het product van volt en ampère en heeft dus dezelfde dimensie als de watt. Spanning × stroom is immers het vermogen.
VA wordt in plaats van watt gebruikt om onzekerheden die bij wisselspanningen gelden uit te drukken.


20240724_191036.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zij specificeren 1.6 VA, zal marketing technisch beter uitkomen :cool:

Ik had nog een reserve (uitvoering met LED maar dat zal weinig uitmaken voor het opgenomen vermogen)
Hij is geen 1.6 maar 3.5 VA

Wiki: VA is het product van volt en ampère en heeft dus dezelfde dimensie als de watt. Spanning × stroom is immers het vermogen.
VA wordt in plaats van watt gebruikt om onzekerheden die bij wisselspanningen gelden uit te drukken.


Bekijk bijlage 377848
VA is NIET hetzelfde als watt. Dat gaat alleen op bij een power factor van 1,0
Volt x Ampere x PF = watt.

Veel spanningverlagers (transformator oude term) gebruiken een schakelvoeding. Deze pakt maar een heel klein stukje van de sinus. En geeft daardoor een hogere VA. Maar met een power factor van vaak kleiner dan 0,5 kom je nog steeds op die 1,5 watt uit.

De huidige slimme meters meten alleen het verbruikte watt. Maar een huishouden gebruikt veel VA dan er gemeten wordt.
Dit is wel energie die opgewekt moet worden.
 
On topic.

De Aqua Noa is een hele goede, die heb ik ook. En het magneetventiel blijft nagenoeg koud.
 
Terug
Bovenaan