Wat is er nieuw

Welke is de grootste garnaalsoort of kleinste kreeftensoort ?

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
In mijn 260 liter bak waar 3 sluiers en een pleco in komen te zwemmen zou ik graag wat garnalen of kreeftjes toevoegen indien mogelijk.

Aangezien vissen graag garnalen lusten en kreeften graag visjes vroeg ik mij af of er niet ergens een soort bestond die er wel bij zou kunnen. Kan me moeilijk voorstellen dat mijn sluiers een garnaal van 5cm of meer zouden verslinden of dat een kreeft van om en bij de 5 cm mijn vissen zou verslinden.

Dus mocht er iemand voor mij wat advies hebben, hoe meer hoe liever.

Een garnaal of kreeft van rond de 5 cm is een voorafje denk ik! 😉

647757_0_82__0_7_biggest_goldfish.jpg

Dat is wel een grote 🙂

Ik vermoed dat mijn sluiers (moor goudvissen) die lengte niet zullen halen. Ik schat een 15 � 20cm, een deftige handlengte dus.

Kan je bij die goudvis op de foto eigenlijk een kreeft plaatsen ?

Herbstnebel zei:
[...]

Ik zou m'n hand niet eens in het water durven steken.

Off topic, maar is dat ook niet een wat kleine bak voor zo'n bakbeest (har har)?

Herbstnebel zei:
Dat is wel een grote 🙂

Ik vermoed dat mijn sluiers (moor goudvissen) die lengte niet zullen halen. Ik schat een 15 � 20cm, een deftige handlengte dus.

Ik had een erg vergroeide moor van 24 cm. Kan je nagaan hoe groot ze had kunnen worden als ze van het begin af aan goed verzorgd was. Ik zou dat dus niet onderschatten. 😉

Als je veel beplanting in de bak hebt kan je snel kwekende garnalen zoals vuurgarnalen toevoegen. Doe wel het licht uit als je de garnalen toevoegt en zorg ervoor dat de vissen goed gegeten hebben.

Of deze combinatie slaagt is afhankelijk van je sluiers. Sommige spitten de hele bak om tot ze de laatste garnaal gevonden hebben, anderen snaaien er af en toe ��n weg als ze er per ongeluk tegenaan zwemmen.

zoals ik ze soms op hun eten zie afstormen krijg ik soms de indruk dat ze verwant zijn aan piranha's 🙂
ik kan het altijd eens proberen natuurlijk, met snelkwekende vuurgarnalen dan.

een helena slak of appelslak had ik ook al in gedachten (ik wil eigenlijk vuilopruimers 🙂 ) Daar blijven ze wsl wel af.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan