welke jecod pomp met of zonder wifi ?


robin v

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2020
Berichten
70
Leeftijd
47
Locatie
maasland
ik ben op zoek naar een pomp voor mijn bioloog nou heb je bij jecod twee keuze de dcp 10.000 (deze heb ik gezien bij raoul en was muis stil )
of de nieuwere mcd 10.000 met wifi deze pomp is pas dit jaar uitgekomen.
het prijs verschil is maar € 13,51 dat mag niet uitmaken op het geheel plaatje.

maar weet iemand of dit wederom weer een kwaliteit product is van jecod
ik weet dat de 10.000 L aan de grote kant is voor mijn aquarium maar hij kan beter op halve kracht lopen dan voluit.


hmm nou kijk ik even veder maar de 6200 L verbruikt wel een stuk minder stroom per liter.
ik verwacht met mijn aquarium met een netto inhoud incl bioloog van 1000 L ongeveer 5000 L te moeten pompen per uur.
 
hmm nee dat van het stroomverbruik daar ga je de mist mee in.
Die van mij is zuiniger.

op 5500 l/h draait die van mij op 31 W
op 6200 l/h draait die van mij op 39 W
op 8000 l/h draait die van mij op 55 W
op 10.000 l/h draait die van mij op 80 W

Een 12.000 l/h pomp is weer zuiniger dan die van mij want die gebruikt 80 W op 12.000 l/h
 
Dat weet ik ook niet maar het is de nieuwste pomp die ze maken.
idd raoul dan is de 10.000 zuiniger of de 12.000 kopen nog zuiniger die hoeft alleen maar stationer te draaien.
 
Qua energie verbruik misschien interessant maar ik heb de DCS serie en die hoor je al amper.
Kwestie van uitrekenen of je die €14 prijsverschil terug gaat verdienen binnen het leven van de pomp
 
ik heb vannacht deze besteld voor mijn zeeaquarium. https://zeeaquarium-winkel.nl/jebao-jecod-opvoerpomp-dcp-6500-incl-controller Ik heb er het volste vertrouwen in.
Ik wou de DCS 70000 bestellen maar dat werd me afgeraden. De DCP zou echt fluisterstil zijn, ze hebben dezelfde prijs, Dat hij automatisch uitschakelt bij geen water is de grote meerwaarde denk ik.
Ik zie het nut van de overcapaciteit niet goed in om eerlijk te zijn zeker niet als je geen plannen hebt in een groter aquarium.
De wifi-contoller is misschien leuk voor de snobistische zeeaquariaan (hoewel die wel naar andere merken zal kijken) maar ook daarin zie ik geen meerwaarde.
 
De wifi-contoller is misschien leuk voor de snobistische zeeaquariaan (hoewel die wel naar andere merken zal kijken) maar ook daarin zie ik geen meerwaarde.
Als deze feedback geeft over de werking van de pomp, dus een soort van pushmelding bij uitval... dan zie ik daar zeker de meerwaarde van in.
 
In was inderdaad niet voor een de wifi variant gegaan. En waarschuwing voor een uitgevallen pomp kun je ook op andere manieren regelen en de nr 1 storing van pompen en nog steeds stroom uitval en dan werkt dan toch niet.

Daar tegenover zet je wel weer een apparaat open naar het boze internet.
 
ik heb vannacht deze besteld voor mijn zeeaquarium. https://zeeaquarium-winkel.nl/jebao-jecod-opvoerpomp-dcp-6500-incl-controller Ik heb er het volste vertrouwen in.
Ik wou de DCS 70000 bestellen maar dat werd me afgeraden. De DCP zou echt fluisterstil zijn, ze hebben dezelfde prijs, Dat hij automatisch uitschakelt bij geen water is de grote meerwaarde denk ik.
Ik zie het nut van de overcapaciteit niet goed in om eerlijk te zijn zeker niet als je geen plannen hebt in een groter aquarium.
De wifi-contoller is misschien leuk voor de snobistische zeeaquariaan (hoewel die wel naar andere merken zal kijken) maar ook daarin zie ik geen meerwaarde.
als de pomp op 50% draait dan is die aanzienlijk zuiniger dus van daar de overcapaciteit en groter tja laten we eerst deze maar is neer zetten.
en de wifi vindt ik eigenlijk ook onbelangrijk maar de pomp is ook verbeterd volgens mij ?
en dat kan wel positief zijn maar de dcp heeft zich al bewezen.
 
Ik heb ook een wat oudere Jebao draaien maar het is zeker een pluspunt dat de nieuwe afslaat als de boel droog komt te staan.
 
Waarom zou je WiFi willen op een pomp?

Om via de bijbehorende app de pomp te kunnen bedienen. Heb zelf een wavemaker via de wifi, kunt zelf de golven, sterkte etc. Instellen en tussen welke tijden. Of pauzeren als je gaat voeren etc. (Gaat wel om een zeebak)
 
Gwn zorgen dat ze niet droog lopen is makkelijker.
Ik heb tussen overstroming en drooglopen een ruime 40 liter, word wel wat als dat spontaan verdwijnt
Hahaha, waar bemoei ik me eigenlijk ook mee... Maar je hebt gelijk niet alles behoeft perfect te zijn. Maar soms vind ik het dan weer leuk om ergens iets voor te bedenken...
 
Hahaha, waar bemoei ik me eigenlijk ook mee... Maar je hebt gelijk niet alles behoeft perfect te zijn. Maar soms vind ik het dan weer leuk om ergens iets voor te bedenken...
Zeker, zit daarom ook nog te denken voor een ATO maar moet de opslag nog ergens kwijt
 
ATO? Dat gebruiken ze voor treinen, dacht ik. Atomatic Train Operation of zoiets is dat. In ieder geval een systeem dat die dingen niet te dicht bij elkaar komen. Maar jij bedoelt vast iets anders.
Yup onderdeel van het eurbalis systeem, gebaseerd op een sml400 interlocking.
is ook geimplementeerd in het CBTC systeem op de metrobaan van Amsterdam.
Maar dat is heel erg off-topic.
 
Yup onderdeel van het eurbalis systeem, gebaseerd op een sml400 interlocking.
is ook geimplementeerd in het CBTC systeem op de metrobaan van Amsterdam.
Maar dat is heel erg off-topic.
Maar goed, je kan zelfs heel eenvoudig zelf iets maken met een Arduino. In totaal ben je voor rond 10 euro wel klaar. Een watersensor kost iets meer als 2 euro. Een Arduino in ieder geval beneden de vijf euro. Een Lcd schermpje met I2c pack ook een euro of drie. Het programma dat je in moet tikken is zeer eenvoudig!
 
Voor welke ben je uiteindelijk gegaan? Ik zit in hetzelfde schuitje.. Ik ga hem gebruiken voor een aquarium stelling met 6 aquaria, bij elkaar Inc bioloog 1000l. Ik zat te denken aan de dcp 10.000 zodat ik hem dus niet volle toeren aan hoef te zetten. Opvoerhoogte wordt 2m en ieder aquarium heeft een eigen toevoer en overloop. Dus beetje overkill kan gene kwaad dacht ik. Of zit ik dan mis?
 
sorry voor mijn late reactie maar ik heb de DCP 10.000 genomen mijn aquarium incl bioloog is ongeveer 1100 L en ik vindt idd dat overcapaciteit geen kwaad kan.
hij draait nu sinds gisteravond en je hoort het gewoon echt niet dat is echt super en dat terwijl ik hem gewoon in het biloog heb gelegd met een slang aansluiting.
uiteindelijk wil ik hem op een stuk filterspons zetten al weet ik eigenlijk niet waarom 🤔
 
Haha geen probleem en dank voor je reactie! Op hoeveel vermogen heb je hem aanstaan?

Ik zag trouwens dat er ook een 13000l model is die bijna even duur / goedkoop is als de 10.000 dus nu begin ik daar weer aan te twijfelen omdat hij bij mij toch 6 aquaria moet voorzien van schoon water.. Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag. Zo rond de 158?
 
ik heb idd € 158,- betaald en heb ook getwijfeld om de 13.000 te nemen maar dat vondt ik uiteindelijk te overdreven ik denk dat ik rond de 5.000 L ga zitten.
nu draait die op zijn zachts omdat hij alleen de bioloog hoeft rond te pompen en die zit nu op 247 L dus dat is niet zoveel.

jij zit ongeveer met de zelfde liters dus zou je genoeg moeten hebben aan de 10.000 L of komt er overdreven veel vis ? ik weet niet wat de bedoeling is van de stelling
 
Ik ga er vis in kweken (discus) dus moet niet te veel stroming maar wel subliem water. De aquaria zijn 2 "verdiepingen" van 3 naast elkaar met daaronder een aquarium wat een sump wordt van 150x50x50.
 
ik heb idd € 158,- betaald en heb ook getwijfeld om de 13.000 te nemen maar dat vondt ik uiteindelijk te overdreven ik denk dat ik rond de 5.000 L ga zitten.
nu draait die op zijn zachts omdat hij alleen de bioloog hoeft rond te pompen en die zit nu op 247 L dus dat is niet zoveel.

jij zit ongeveer met de zelfde liters dus zou je genoeg moeten hebben aan de 10.000 L of komt er overdreven veel vis ? ik weet niet wat de bedoeling is van de stelling

Hey Robin,

Ben je nog steeds tevreden over de pomp want ik ga ook eens een Jecod proberen maar ik twijfel tussen de DCP en het MDC model van de reeks.
De MDC versie is de nieuwste versie met WIFI maar wat ik mij afvraag of we met dezelfde hardware werken qua pomp als de DCP versie, als ik de website mag geloven is de MDC weer een betere versie van de DPC (los van de wifi).
Bij mij gaat het over de DCP & MDC 8000, zit iets van een 20€ op dus verwaarloosbaar.
Thx!!!
 

Terug
Bovenaan