joep.p

Active member
Lid geworden
2 januari 2023
Berichten
35
Leeftijd
23
Hoi, ik heb een aquarium van 120x40x50 (240l)
Ik wil binnenkort een herinrichting doen en deze vissen doe ik er in:
-3 honing gouramis (1man en 2vrouw)
-12 panda Corydoras
-4 ancistriusen super red
-10 vorkstaartregenboogvissen (Pseudomugil furcatus)
En 5 panda Garra (Garra rufa)
Dan wil ik nog een paar killivissen voor de middenzone.
Welke killivissen kunnen jullie aanraden?

Het is beplant aquarium van ong 23 graden
 
Bedankt voor de reactie John, ik zal opzoek gaan😁
 
Fundulopanchax gardneri heb ik erin gehad. 2 man 3 vrouw. Bij mij ging dat goed. Er wordt wel vaak gezegd dat ze eigenlijk niet geschikt zijn voor gezelschapsaquaria.
Kan zijn dat ik net geluk gehad heb met mijn clubje.
 
Ik heb geen killi's, maar ben er wel behoorlijk mee bezig geweest met links en rechts navraag te doen en in te lezen op killlisite enzo, en het schijnt vrij zelden echt een probleem te zijn.
 
Ik heb goede ervaringen gehad met Aphyosemion australe, Aphyosemion congicum, Chromaphyosemion bitaeniatum, en Fundulopanchax gardneri. Maar wat John zegt, ze zijn niet gebonden aan een waterlaag. Punt van aandacht, meestal ligt het probleem bij de medebewoners, druk of heel snel. Qua van zich afbijten door de killi's zou ik me niet druk maken, verschilt in mijn ervaring weinig van labyrinthvissen of dwergcichlides. Wellucht verstandig om te kijken welke soorten je kan kweken met meerdere mannen in een permanente setting zonder dat het grote bakken hoeven te zijn (ivm mannelije agressie). En welke soorten er nieuwsgierigen niet schuw zijn. Ander zullen ze zich veel verstoppen en heb je er ook niet veel aan in een show bak.
 
Hoi,

Ik heb zelf Aphyosemion Wildekampi (2m en 3v) in mijn aquarium en die zijn absoluut niet agressief naar de andere bewoners. Garnalen (groot en klein) worden met rust gelaten.Ze zijn continue aan het baltsen of paren. 1 mannetje is wel dominant ten opzichte van het andere mannetje, er zit er 1 aan iedere kant van mijn aquarium, maar dat gaat prima in mijn 120l aquarium.
 

Terug
Bovenaan