PieterBoon02

Active member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
27
Leeftijd
22
Ik wil graag een achter wand maken van een stapel lavastenen waar ik wortels van spiderwood overheen laat lopen.
Weet iemand misschien welke lijm/kit geschikt is om lavastenen vast te zetten.
Ik zou het liefst het product in de bouwmarkt willen halen zonder dat ik het moet bestellen.

Ik heb de silicone kit van bizon glas geprobeerd omdat deze veilig is voor aquaria maar deze hecht natuurlijk niet.

Ik ben bewust dat er vuil onder mijn wand zou kunnen komen maar daar heb ik een oplossing voor.

Ik ben dankbaar voor jullie reacties.
Het word echt gewaardeerd

Groet Pieter
 
je zou het met watervaste tegellijm kunnen proberen. dik opbrengen en stevig indrukken,
groetjes Agnes
 
Vastkitten heeft weinig zin, kan je later niet meer veranderen, gewoon stapelen.
Lavastenen hebben een grove structuur dus die kun je makkelijk omhoog brengen zonder problemen, wel starten met grote stenen op de bodem en kleiner in en naar de hoogte.
 
Ligt aan de hoogte en opbouw maar los kun je denk ik niet ver de hoogte in gelet op het gevaar van instorten.
 
Ik zou het ook niet echt doen maar als je dan toch eens zot wil doen zijn er zeker wat manieren.

1: tec7 of fix all voor lijmen en monteren ( ik weet niet of deze giftig zijn of niet ) een goeie dikke kwak en dan de stenen op elkaar en zeker lang genoeg laten drogen. En bestaat in heel veel kleuren.

2: Met PU schuim dit gaat moeilijker zijn omdat de schuim snel uitzet maar eens droog zit het ook wel vast.

3: Als ik het dan toch zou willen doen zou ik het zo doen. Boor gaten dwars door de stenen. Haal een inox draadstang, inox moeren en inox rondellen. De onderste en de bovenste steen moet je het gat tot ongeveer in de helft van de steen met een grotere boor naboren zodat je de rondellen en moeren kan verzinken. De stenen kun je zo dan als een spies/sate op elkaar schuiven en de moeren voorzichtig aandraaien. ( goedkoop gaat dit wel niet zijn )

Veel klus plezier 😋
 
ik zou de stenen zagen op een plaat monteren
afhankelijk van de afmeting de plaat in segmenten opdelen.
wil je grote stenen laten zien dan een plak er afzagen en niet de hele steen gebruiken. je kan de plaat eventueel iets schuin zetten voor een meer ruimtelijk effect
 
GreenAqua gebruikt voor de professionele scapes Impa glue. Dat is een 2 componenten epoxy dacht ik. Super stevig maar wel een beetje duur...
Maargoed, dan heb je in ieder geval een oplossing die goed getest is.
 
Met een polymeerkit als Polymax (Bison)
Klein dotje houdt alles bijelkaar maar is wel weer los te krijgen, mocht het nodig zijn.
Grote dot en het zit voorgoed vast, mocht dat de bedoeling zijn.

Eenmaal uitgehard niet giftig.
Wel op een plek aanbrengen waar je het niet ziet want het is hartstikke wit.
 

Terug
Bovenaan