Welke kogelvis is dit?


S

schildpad

Guest
Ik herken ze niet op de lijsten foto's. Gekocht als zoetwater, maar mag deze ook op brak? En is het verplicht bij iedere kogelvis voor nageslacht?

Ze eten heel goed en jagen er actief op. Momenteel zijn de slakken opgegeten dus geef ik ze afwisselend artemia en rode muggenlarven. Wat niet leeft raken ze niet aan.

Screenshot_20190306-122437.png
 
peapuffers, hebben toch echt zoetwater nodig.

Cool man. Thanks. Het zijn ze inderdaad en heb nu de correcte informatie erover kunnen opzoeken.
Zal niet gemakkelijk worden om voort te planten maar we doen ons best :) Het moet ook op zoet, maar ze laten hun eieren random vallen, eieren zijn quasi onzichtbaar en eten ze ook nog eens op.
 
Ehm... ja.

Niet lullig bedoelt maar als je al niet weet welk soort kogelvis je aanschaft en al denkt dat ze allemaal op brak water voortplanten dan begin je al niet goed.

Er zijn maar een heel klein aantal kogelvissen die in gevangenschap uberhaupt zijn voort te planten, en als ik mij niet vergis is degene die jij hebt de enige waarbij dat enigzins mogelijk is.
 
Ehm... ja.

Niet lullig bedoelt maar als je al niet weet welk soort kogelvis je aanschaft en al denkt dat ze allemaal op brak water voortplanten dan begin je al niet goed.

Er zijn maar een heel klein aantal kogelvissen die in gevangenschap uberhaupt zijn voort te planten, en als ik mij niet vergis is degene die jij hebt de enige waarbij dat enigzins mogelijk is.

Ik neem dat niet lullig op en waardeer de eerlijkheid hard. Ik wist dat ze niet allemaal op brakwater voortplanten. Weet nu gewoon zeker dat ik deze op zoet kan laten indien zwanger. Ik had een leeg bakje met ingedraaid water dus de keuze was snel gemaakt. Wat impulsief misschien maar toch nog mazzel gehad :)
 
in het vervolgsou ik hier een beetje mee oppassen zeker met kogelvissen. Sommige soorten moeten latere naar zeewater. Als je per ongeluk zon soort had zou dat vervelend zijn. Veel succes met je peapuffer. Zijn erg leuke beestjes
 
Ja de verkoper zei dat hij op zoet mocht blijven, maar interner schreef dat velen enkel succssvol op brak verder planten. Ergens hoopte ik dat stiekem omdat een brak bakje of zeeaquarium enorm kriebelt :)
Maar deze peapuffers zijn ook wel enorm leuk, agressief doch schattig. Soms lijken ze echt te kijken naar me en jawel ook volgen.
 

Terug
Bovenaan