welke meerval is dit


patty776

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2015
Berichten
2,313
Locatie
Noord-Brabant
ik heb van iemand gisteren 2 ik vermoed cory's gekregen maar weet niet goed welke als ik ze niet aannam weet ik niet waar ze terecht gekomen zouden zijn.

het zijn er 2 maar ik krijg alleen de grootste op de foto die is zo'n 7 cm de 2de is ter grootte van een panda zo'n 4 cm
ik heb wat rond geneusd en vermoed de paleatus maar weet het niet zeker

934291patty776_0_82_nieuwevis1.jpg


165368patty776_0_82_nieuwevis2.jpg


481729patty776_0_82_nieuwe_vis3.jpg
 
Te laat :mad:
Ja een corydoras paleatus. :
 
dus mijn vermoeden was correct
binnekort maar even naar de lfs zodat ze in een groepje kunnen
 
Past dat bij de rest van je bestand? en in je bak?
De paleatus is subtropisch namelijk (zelfs winterhard in vijvers blijkt) en wordt toch best fors.
 
ik bedoelde ivo of mascha dat ik ze dan liever naar de lfs breng omdat ze juist helemaal niet in mijn bestand passen en zeker niet in een 60cm bak en de enige bak die hier op kamertemp staat van 60 cm heeft een akadamabodem dus lijkt me ook niet verstandig tenzij iemand ze wil hebben
kan altijd een oproep zetten wil er niets voor terug ik heb ze nu tijdelijk in de aquael 30 zitten maar langer dan een paar dagen wil ik ze niet laten zitten, ze zitten daar nu in quarantaine was de enige bak die leeg stond met een zandbodem dus was ff afwegen zet ik ze op een akadamabodem in een 60 cm of zandbodem aquael 30



edit Inmiddels staan deze visjes in het topic aangeboden
 
ah zo! Verkeerd begrepen en goed initiatief :petjeaf:
 
we zijn nooit te oud om te leren zeg ik dan maar

ik heb deze visjes aangenomen omdat ze anders ben ik bang ze het niet overleefd hadden
 
deze visjes zijn schijnbaar in top conditie ik heb eitje in de bak inmiddels had ik deze visjes overzet naar toch de 60cm met akadamabodem en deze zitten er nu alleen in jammer ik weet het maar degene die gereageerd had dat hij of zij interesse had heeft nog niet terug gereageerd op mijn bericht.
de eitjes heb ik voorzichtig van de ruiten afgehaald omdat ik eigenlijk uit nieuwschierigheid wil kijken of ik deze op kan kweken vandaag gaan we de 60 cm even onder handen nemen omdat de akdambodem niet geschikt is voor deze visjes wil ik de helft van de bodem dmv een scheiding gaan vervangen door zand zodat deze visjes zolang ik ze heb wel het juiste kan bieden de ouders blijven nog steeds beschikbaar voor ge�nteresseerde
iemand enig idee hoe ik kan zien of deze eitjes bevrucht zijn.
ik heb de eitjes nu in een kunstofbakje zitten met een ingedraaide luchtsponsfilter die ik om een bruissteentje heb gedaan wat kan ik nog meer doen de visjes zitten nu op 22 graden net als de ouders.
 

Terug
Bovenaan