welke mineralen voeg jij toe


als je het niet vraagt weet je het niet ;)
Maar PWN is zeer summier met de meet resultaten dus vandaar dat ik mijn aquarium water maar heb aangeboden bij ATI.
Beetje onder de aanname dat als PWN het niet rapporteert het ook niet aanwezig is in het water.

Over een poos als ik over ben op micromix ga ik de test herhalen.
En misschien in de tussentijd wel mijn kraanwater ook nog testen op micro elementen

Heb je een RO staal (gevuld met kraanwater/aquariumwater) ingestuurd bij ATI ?
Vraag me af hoe betrouwbaar dat resultaat is , ik heb er ook wel eens een paar ingestuurd , en eentje met grondwater .
De lijsten die ik terug kreeg klopte voor geen meter .
70 euro verspilt ...
Daar hadden ze geen zin in , hoop dat u een beter resultaat terugkreeg .
 
Heb je een RO staal (gevuld met kraanwater/aquariumwater) ingestuurd bij ATI ?
Vraag me af hoe betrouwbaar dat resultaat is , ik heb er ook wel eens een paar ingestuurd , en eentje met grondwater .
De lijsten die ik terug kreeg klopte voor geen meter .
70 euro verspilt ...
Daar hadden ze geen zin in , hoop dat u een beter resultaat terugkreeg .
volgens mij is de RO staal juist bedoeld om aan te tonen dat er nagenoeg niets meer in zit, en die is niet bedoeld om aan te tonen wat in drinkwater zit.
 
Heb je een RO staal (gevuld met kraanwater/aquariumwater) ingestuurd bij ATI ?
Vraag me af hoe betrouwbaar dat resultaat is , ik heb er ook wel eens een paar ingestuurd , en eentje met grondwater .
De lijsten die ik terug kreeg klopte voor geen meter .
70 euro verspilt ...
Daar hadden ze geen zin in , hoop dat u een beter resultaat terugkreeg .
Nee ik heb de mailwisseling bijgevoegd dat het om een zoetwater aquarium ging.
Gezien ik niet werk met RO/DI op dit moment is die staal ook niet gevuld en niet terug gezonden
 
volgens mij is de RO staal juist bedoeld om aan te tonen dat er nagenoeg niets meer in zit, en die is niet bedoeld om aan te tonen wat in drinkwater zit.

Ik had dit eerst wel besproken met de man in kwestie daar , omdat ik elke maand een staal opstuurde .
Kreeg antwoord , dat doen we wel , maar wat ik als resultaten terug kreeg , sloeg op niks , veel niet getest .
 
ik gebruik DI-water, daar zit nagenoeg niks in dus dat betekend dat ik daar ook geen rekening mee hoef te houden.

Dan gaat daar weer bij per 10 liter:
535mg Kaliumbicarbonaat (KHCO3)
62 mg Magnesiumnitraat (Mg(NO3)2.6H2O)
6 mg Monocalciumfosfaat (CaH4P2O8)
160 mg Magnesiumchloride ( MgCl2.6H2O)
318 mg Calciumsulfaat (CaSO4.2H2O)

met als resultaat:
KH 1.5
GH 1.63

Kalium 20.9 ppm
Nitraat 3 ppm
Fosfaat 0.5 ppm
Magnesium 2.5 ppm
Calcium 7.5 ppm
Cloride 5,6 ppm
Sulfaat 5.9 ppm
 
ik gebruik DI-water, daar zit nagenoeg niks in dus dat betekend dat ik daar ook geen rekening mee hoef te houden.

Dan gaat daar weer bij per 10 liter:
535mg Kaliumbicarbonaat (KHCO3)
62 mg Magnesiumnitraat (Mg(NO3)2.6H2O)
6 mg Monocalciumfosfaat (CaH4P2O8)
160 mg Magnesiumchloride ( MgCl2.6H2O)
318 mg Calciumsulfaat (CaSO4.2H2O)

met als resultaat:
KH 1.5
GH 1.63

Kalium 20.9 ppm
Nitraat 3 ppm
Fosfaat 0.5 ppm
Magnesium 2.5 ppm
Calcium 7.5 ppm
Cloride 5,6 ppm
Sulfaat 5.9 ppm
Waarom niet meer magnesium nitraat ipv magnesium chloride?
Of loopt anders je nitraat te ver op door de voeding van de vissen?
 
Cloride is opzich ook een essentieel element voor de planten. Het zit niet in mijn plantenvoeding en niet in mijn water. Dus is een beetje toevoegen bij het remineraliseren niet verkeerd.

In mijn dagelijkse dosering plantenvoeding zit ook nog een beetje Magnesiumnitraat. zo'n 0.2 ppm NO3.
aan voer gaat er omgerekend tot nitraat zo'n 5 -6 ppm nitraat bij per week. nou komt dat natuurlijk niet allemaal in het water terecht.
 

Terug
Bovenaan