Wat is er nieuw

Welke opvoerpomp?

Retgals

Well-known member
Lid geworden
30 maart 2014
Ik zoek een goede en stille opvoerpomp van 5000 liter per uur die regelbaar is met een afstandsbediening. Ik heb natuurlijk naar de Red Dragon gekeken maar schrik erg van de prijs. Wie wil ervaringen delen? Welke pomp zou je me aanraden?

Ik gebruik er een van Jecod/Jebao en die zijn niet echt duur en verder prima in gebruik.

Heb hier 2x een dcs-7000 draaien, met de kast dicht hoor je ze niet.
Of het moet 0100 in de nacht zijn en alles en iedereen stil, maar dan nog is het een zacht gezoem

Heb hier 2x een dcs-7000 draaien, met de kast dicht hoor je ze niet.
Of het moet 0100 in de nacht zijn en alles en iedereen stil, maar dan nog is het een zacht gezoem
Opvoerpomp komt in mijn binnenfilter dus komt geen kast omheen die ik kan isoleren dus moet echt heel stil zijn.

Ik hoor die ik heb eigenlijk ook niet als ik de kast open heb hoor.

Bij pompen is het vaak de plaatsing wat de herrie maakt.

Zet je de pomp op een stukje blauw schuim, dan is deze stil.
Staat deze gelijk op het glas, dan hoor je hem goed.
Dus hoe je de pomp plaatst, zal mede bepalend zijn voor het geluid.

DC zal stiller zijn. Omdat de 50 Hz lichtnet (100 Hz brom) meer doordringend is, en makkelijker resoneerd.

Opvoerpomp komt in mijn binnenfilter dus komt geen kast omheen die ik kan isoleren dus moet echt heel stil zijn.
Sicce synchra zijn ook vrij stil en aardig compact.
Heb hier de 1.0 als koelpomp maar die hoor ik ook amper en dat is een AC pomp

Hier ook in beide stellingen een jebao opvoerpomp, uitermate tevreden over en stiller dan een eheim

Dank voor de input!

Jecod DCS-7000 draait hier ongeveer 6 jaar, 0x schoongemaakt en nog in prima conditie. 24/7 hele jaar door.

Draait momenteel op stand 10 dus denk dat hij al wat capaciteit verloren heeft in de afgelopen jaren, misschien een kwestie van schoonmaken😜..

Goed en betrouwbaar merk, heb ook de stromingpompen ervan genomen.

Inderdaad een jecod pomp is stil zeker als je er een neemt met een overcapaciteit waardoor je hem op een lagere stand kan laten draaien waardoor hij ook nog langer meega.

Super! Die Jecod pompen hebben dus ondanks de prijs een goede reputatie.

Jazeker, niet alles wat goed is hoeft duur te zijn

Iemand toevallig ervaring met een van de wifi modellen? Heeft dit een toegevoegde waarde? Zie nu dat bepaalde wifi modellen in de aanbieding zijn en zelfs goedkoper zijn als de normale modellen zonder wifi.
Ik heb het hier over de dcp15000m van ocean store.

Zo goed als gans m'n kweekinstalatie draait op jebao dcp pompen (10 stuks in totaal)
Prima dingen.
Ik heb ook de jabao wifi doseerpompen, en daar ben ik veel minder tevreden van (van het wifi/app gedeelte dan).
Ik zou je dan ook eerder afraden om een wifi pomp te kopen.

EDIT
Zo'n 15000lph pomp is een serieus bakbeest dat je niet zomaar in gelijk welke binnenfilter zal kwijt geraken.

Ik ben mijn bewust van het formaat, lees dat die van 4k naar 15k af te stellen is dus kwa circulatie wat ik zoek (nu de dcs7000), de wifi variant is nu 50eur goedkoper als de non wifi, zou al een koop hebben als ik de wifi niet zou gebruiken, gebruik geen feed knop en afstellen zou maar 1x hoeven gebeuren, zou dan 1x kloten worden met wifi gebeuren..

Is het de wifi connectie die vervelend doet of software die nodig is?
Ik heb een hele tijd problemen gehad met de kessil wifi, dit bleek door de wifi boosters te komen en sinds ik kessil op een eigen wifi heb is alles goed.

De dcp pompen draaien minimaal op 30%
De doseerpompen kan je niet gebruiken zonder de app/wifi.
De verbinding tussen app en toestel maken loopt zelden van een leien dakje en de app zelf laat te wensen over. (doseerpompen moeten op een bepaald uur doseren maar de app neemt de omschakeling zomer/ winteruur van de gsm niet over, er is ook geen manier om te zien op welk uur de app draait)
Nu is de bediening van een opvoerpomp wel stukken simpeler maar een opvoerpomp is ook stukken crucialer. Ik weet niet of ik zomaar dat risico zou nemen (zonder vooraf eens grondig te testen)

Ik heb inmiddels een Jecod MDC 10.000 gekocht. De bak komt naar verwachting in januari dus dan zal ik hem uitproberen. Mijn pompvak is 25x20 en daar past ie nog wel in maar in ben blij dat ik geen grotere heb gekocht.

De doseerpompen kan je niet gebruiken zonder de app/wifi.
De verbinding tussen app en toestel maken loopt zelden van een leien dakje en de app zelf laat te wensen over. (doseerpompen moeten op een bepaald uur doseren maar de app neemt de omschakeling zomer/ winteruur van de gsm niet over, er is ook geen manier om te zien op welk uur de app draait)

Dat is een vervelend probleem, en helemaal gezien je dus echt wifi nodig hebt.

Ik heb de dcp 15000 zonder wifi ook gevonden bij reefcenter voor een goede prijs, nu ga ik een dagje aquarium zaken langs volgende week, gdaquaria voor lange stukken hout, in de buurt van emmen en reefcenter vlakbij shertogenbosch, word ongeveer 5 uur rijden voor mij.. als ze hem op voorraad hebben neem ik er meteen een mee.

De pomp die retgals aangeeft (Jecod MDC 10.000) gaat helaas maar tot 10000 anders had ik die ook nog als keuze gehad. Wel benieuwd naar je review op de pomp die je binnenkrijgt.

Ben je niet bang dat je pompvak snel droog komt te staan? Best een klein vak en met zown pomp erin nog minder water, dus een beetje verdamping is dan goed merkbaar.. als je continue water verversing hebt is dit niet aan de orde.

Behalve bij stroomuitval..

Dat is een vervelend probleem, en helemaal gezien je dus echt wifi nodig hebt.

Ik heb de dcp 15000 zonder wifi ook gevonden bij reefcenter voor een goede prijs, nu ga ik een dagje aquarium zaken langs volgende week, gdaquaria voor lange stukken hout, in de buurt van emmen en reefcenter vlakbij shertogenbosch, word ongeveer 5 uur rijden voor mij.. als ze hem op voorraad hebben neem ik er meteen een mee.

De pomp die retgals aangeeft (Jecod MDC 10.000) gaat helaas maar tot 10000 anders had ik die ook nog als keuze gehad. Wel benieuwd naar je review op de pomp die je binnenkrijgt.

Ben je niet bang dat je pompvak snel droog komt te staan? Best een klein vak en met zown pomp erin nog minder water, dus een beetje verdamping is dan goed merkbaar.. als je continue water verversing hebt is dit niet aan de orde.
Ik werk met een intern filter dat heel luchtig is ingericht en met automatisch verversen dus ben daar niet zo bang voor. Water hoeft alleen maar door de matten heen en niet via een overloopsysteem zoals bij een bioloog.

2A84E8FE-0601-4840-8141-87720EEF72A0.jpeg

183A2612-4706-4BD2-9EF7-E90FD55B367B.jpeg

Klopt, had ik gezien idd in je topic! Mijn fout. Kleine kans dat de pomp daarin droog komt te staan.

Ondertussen de 15k pomp binnen en aangesloten, had de non-wifi besteld maar zit toch wifi op.. heb hem via de app zonder problemen gelinkt maar heb er niets aan, je kunt alleen de feed functie gebruiken via de app en deze gebruik ik niet. Maargoed, het connecten en het gebruik ervan werkt prima.

Het is zoals hierboven vermeld wel een monster kwa formaat en kracht! Op volle toeren komt het water bijna over de kam (kam met breede kam punten, deze wil ik nog iets luchtiger maken) ook in de bioloog een tsunami, draai hem nu op 80% en gaat goed zo. Hij is muisstil.

40mm opvoer eind stuk aangepast met een t stuk en 2 bochtjes, zonder het t stuk kwam er te veel water uit waardoor of het zand weg was of alle wortels van de planten erboven horizontaal stonden.

7k vs 15k
20220122_114921.jpg

Zijn inderdaad hele fijne pompen. Ik heb hier o.a de dcp 2500, 4000, 8000 en 15000 draaien. En ben erg te spreken over de prestaties tov stroomverbruik en het geluidsniveau (of eigenlijk het gebrek daaraan)

Ik heb de 10k

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan